کاهش یک درصدی تصادفات جاده ای در خوزستان

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت:طی یک سال گذشته یک درصد تصادفات در استان کاهش پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم قدرتی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان بیان داشت: در مجموع استان 6 هزار و 108 فقره تصادف رخ داده که بیشترین علل این تصادفات رعایت  نکردن حق تقدم به میزان 48 درصد و توجه نکردن به جلو و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه به میزان 11 درصد و عبور از محل ممنوع به میزان 2 درصد است و سایر علل به میزان 1424 است.

وی افزود: بیشترین ساعات تصادفات بین ساعات 20 تا 24 به میزان 23 درصد است و بیشترین مقصرین سواری‌ها و بعد از آن موتور سیکلت‌ها و در مرحله بعد عابرین پیاده قرار می‌گیرند.

قدرتی اظهار کرد: یک‌هزار و 436 مورد اعمال قانون در استان صورت گرفت که از جمله این موارد در دو مورد عبور از محل ممنوع به میزان 48 درصد و حرکت به طور مارپیچ به میزان 7 درصد است.

وی گفت: همچنین در بحث حرکت در خلاف جهت، معادل 23 درصد افزایش را ثبت کردیم ما با توجه به اعمال قانون‌هایی که امسال داشتیم می‌توانیم عنوان کنیم که 46 درصد افزایش اعمال قانون و توقیف 160 جلد یا شناسنامه بیش از سال گذشته یعنی 50 درصد افزایش بوده است.

وی در مورد میزان توقیف‌های خودرویی در سال گذشته افزود: 14 هزار 581 مورد خودرو توقیف صورت گرفته و در مجموع باید گفت پلیس با اقدامات سلبی که انجام داده است و همکاری خوب مردم امسال استان حدود یک درصد کاهش تصادفات را به توجه به میزان فوتی‌ها رقم زد.


انتهای پیام/م

نگاهی به آمار تصادفات در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.