فعالیت بیش از ۴۰ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در خوزستان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های عمومی خوزستان از فعالیت ۴۳ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در شبکه راه های استان به صورت شناسنامه دار خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسعود مصدقی، مدیرکل حمل و نقل و پایانه های عمومی خوزستان بیان کرد: اگر همه جاده های کشور را به آزادراه تبدیل کنیم باز هم بدون فرهنگ ترافیکی قطعا مسائل و معضلات وجود خواهند داشت و شاید به مراتب تشدید هم شوند.

وی افزود: بحث اربعین یک بحث ملی و جمعی است، وظیفه یک دستگاه اجرایی صرف نیست بلکه همه دستگاه ها و مردم باید به باشکوه برگزار شدن این راهپیمایی عظیم کمک کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های عمومی خوزستان اشاره ای به اربعین حسینی داشت و تصریح کرد: مسئله اربعین بین مرز مهران، چذابه و شلمچه جاری است که خوشبختانه دو مرز چذابه و شلمچه در خوزستان قرار دارند.

مصدقی افزود: یک سوله یک هزار متری در مرز چذابه وجود داشت، بنا را براین گذاشتیم که با برنامه ریزی زائران به راحتی به سفر عتبات عالیات اعزام شوند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های عمومی خوزستان عنوان کرد: پایانه های عمومی کشور قریب به ۶۰ میلیارد تومان در دو پایانه شلمچه و چذابه هزینه کرد. با این اعتبار یک سالن خوب چهار هزار و ۵۰۰ مترمربعی در چذابه ایجاد و تمام محوطه پایانه را بهسازی، آسفالت، جدول بندی، فضای سبز و مبلمان محیط را نیز برای آن تأمین کردیم.

مصدقی ادامه داد: در مرز شلمچه نیز سال گذشته بزرگترین سالن کشور در ۲۴ مرز جمهوری اسلامی با مساحت هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع مفید با حضور رئیس جمهور افتتاح شد. سایت تجاری و مسافری نیز با انجام کارهای محوطه سازی ایجاد شد تا زائران مشکلی برای عبور نداشته باشند.

وی یادآور شد: در زمینه ترابری نیز از ظرفیت های موجود در استان و خارج از استان برای خدمات دهی به زائران اربعین بهره مند شدیم و خوشبختانه هیچ زائری در مرز بدون اتوبوس و حمل و نقل باقی نماند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های عمومی خوزستان یادآور شد: در حوزه راهداری نیز هر سال برای مسیرهای منتهی به مرز اقداماتی در راستای ارتقای ایمنی عبور و مرور انجام می دهیم که روکشی آسفالت، نصب علائم، اجرای حفاظ های بتنی از آن جمله هستند.

مصدقی گفت: متولی ساخت راه ها نیز راه و شهرسازی و همچنین حوزه نگهداری راه که با انجام اقدامات مختلف از جمله نصب علائم، خط کشی، لکه گیری جاده ها و شانه سازی نیز مربوط به ما است.

وی افزود: وجود 7 بندر، استان صنعتی بودن، قرار داشتن در مسیر کریدور شمال به جنوب، وجود ۲۰ درصد ترافیک راه ها در استان و همچنین انجام ۲۰ درصد صادرات کشور از بندر امام خمینی از جمله دلایل مختلف کاهش عمر مفید جاده های خوزستان است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های عمومی خوزستان اظهار کرد: اعتقاد داریم برای ایجاد بستری ایمن در شبکه راه ها باید زیرساخت هایی برای استراحت استفاده کنندگان در این شبکه ایجاد شود که مجمتع های بین راهی از آن جمله است.

مصدقی بیان کرد: دو شاخص نرخ جریان تردد و نرخ تصادفات در شبکه راه ها برای تدوین طرح جامع راه های خوزستان درنظر گرفتیم. بر اساس این طرح جامع که به تصویب استان رسید ۷۰ نقطه را برای ساخت مجتمع های بین راهی تعیین و سرمایه گذارانی نیز اعلام همکاری کردند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت مناسبی در زمینه ساخت مجمتع های خدمات رفاهی بین راهی داریم که در هفته دولت ۱۰ مورد با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۱۵ نفر افتتاح کردیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های عمومی خوزستان خبر داد: ۴۳ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در شبکه راه های استان خوزستان به صورت شناسنامه دار فعال هستند که از نظر تعداد برابر با استان اصفهان و دارای مقام اول کشور به صورت مشترک با این استان هستیم.

مصدقی اظهار کرد: در بحث ایمنی همه کارشناسان اعتقاد دارند۷۰ درصد علت تصادفات سرعت غیرمجاز است و اگر آن را کنترل کنیم طبیعتا کاهش قابل ملاحظه ای در وقوع تصادفات رانندگی خواهیم داشت.


انتهای پیام/م

ایمن سازی راه های خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.