فعالیت یک هزار و 623 واحد تعاونی در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۶۲۳ واحد تعاونی با عضویت  ۹۶۹ هزار و ۴۴۲ نفر در سطح استان فعال است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛احمد رشیدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان دیروز در دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر کردستان که در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: از ۱۱  تا ۱۷ شهریورماه  هفته تعاون نام‌گذاری شده است و در این روز از ۱۲ تعاونی برتر استان تقدیر خواهیم کرد.

به گفته رشیدی، تعاونی‌ها در رشد اقتصادی و شکوفایی کشورها نقش به سزایی داشته‌اند و اساس تشکیل آنها بر سرمایه‌های اجتماعی  و کاهش فقر و افزایش بهره‌وری است.

وی با اشاره به بهره‌برداری ۴۰ شرکت تعاونی و یک اتحادیه همزمان با هفته تعاون در کردستان، افزود: در حال حاضر یک هزار و ۶۲۳ واحد تعاونی با عضویت  ۹۶۹ هزار و ۴۴۲ نفر و اشتغالزایی ۱۴ هزار و ۲۲۶ نفر در سطح استان فعال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، بیان کرد: ۳۳۰ تعاونی که ۱۱۴ تعاونی آن از ۱۰ درصد تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و نیازمند تسهیلات ۴۰ میلیارد تومان هستند در سطح استان در دست اجرا است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان  با اشاره به تعاونی موفق مهرجامگان قروه، گفت: یکی  از تعاونی‌های موفق در سطح کشور، تعاونی مهرجامگان قروه است که توسط عده‌ایی از افراد معلوم و کم توان ایجاد شده و با کمترین سرمایه برای ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده‌اند و به عنوان تعاونی برتر کشور معرفی شدند.

وی در پایان به سامانه بهین‌یاب برای رفع موانع تولید اشاره و افزود:  واحدهای تعاونی می‌توانند در راستای سرمایه در گردش خود در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کرده و تعاونی‌های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی نیزمی‌توانند از تسهیلات این سامانه استفاده کنند.

 انتهای پیام/ م ح

بهره‌برداری از ۴۰ شرکت تعاونی و یک اتحادیه همزمان با هفته تعاون در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.