بحران هویت در معماری برخی مساجد جای تاسف دارد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی از مساجد ما در معماری دچار بحران هویت شده است و این جای تاسف دارد.

بحران هویت در معماری برخی مساجد جای تاسف داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حمید محمدی در افتتاحیه دهمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی مرحله خوهران در مشهد افزود: مساجد در طول تاریخ گنجینه های هنر اسلامی بودند و هنرهای مسلمانی در آنها شکل گرقته است.

وی گفت: یکی از خطرهایی که مسجد را تهدید می کند ورود هنر مدرن است، این به معنای آن نیست که از هنر مدرن استاده نکنیم، بلکه هنر مقدس باید از قالب هنر مدرن استفاده کند اما هنر مقدس حفظ شود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به پرداختن به مسجد پژوهی، گفت: باید بدانیم حقیقت مسجد چیست، مسجد در گذشته چگونه بوده و ایده آل مسجد طراز اسلامی چیست.

وی افزود: قرآن با معارف در عقل ها رسوخ می کند و با هنر، قلب ها را تسخیر خود می کند. قرآن بیش از 60 هنر دارد، هنرهای قرآنی می تواند جوان را به سمت خود بکشد.

محمدی با بیان اینکه مسجد، محل ارتقای همه ی پاک ها و پاکی ها مانند انسان پاک و کتاب پاک است، گفت: محل تجمع هنر قدسی و مطهر مسجد است، تنها هنری مجوز ورود به مسجد را دارد که پیوند بین انسان و خداوند را قوی سازد.

وی با بیان اینکه ما در عرصه ی هنر پژوهی مسجد بسیار عقب هستیم، گفت: باید هنر را با ابزارها و قالب های نوین مبانی قدسی در بیامیزند و هنر قدسی را شکل دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تمدن نوین اسلامی، گفت: پایه تمدن اسلامی در مسجد طراز اسلامی یعنی مسجدی بهره مند از هنر قدسی است و جاذبه های معنوی اسلامی داشته باشد، بنا می شود.

انتهای پیام// م.م

قرآن با معارف در عقل ها رسوخ می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.