اشتغال برای طیف محروم جامعه

استاندار خوزستان گفت: ۳ تفاهم نامه‌ای که با صندوق کارآفرینی امید امضا شدند در صورت اجرایی شدن سهم استان را در اشتغال برای طیف‌های محروم جامعه ایجاد می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان بیان داشت: در بحث تاکسی های استان و به خصوص کلانشهر اهواز با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی که موجود است سبب استهلاک زود هنگام و فرسودگی وسایل حمل و نقل می‌شود، در این میان بحث مترو بنا به هر دلیلی به کندی پیش می‌رود و امسال فاز اول آن که تا مصلی است قرار است به بهربرداری برسد و در این صورت مردم بهره لازم را از امکانات و رفاه عمومی خواهند برد.

وی افزود: با توجه به تلاش شدید شورای شهر و شهرداری ها اما هنوز شرایط لازم در این بخش صورت نگرفته است و اکنون 53 دستگاه وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شدند و این آغاز عملیات تغییر و تحول در اتوبوسرانی استان را رقم میزند تا با اهتمام جدی در جهت نوسازی ادامه داشته باشد و استان را از این لحاظ به نقطه مطلوب برساند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه فاز اول این تفاهم نامه 3 جانبه تاکسیرانی از طریق بانک قرض الحسنه انجام شده و در حال تکمیل و پیگیری است بیان کرد: یکی از مهم ترین این تفاهم نامه ها تفاهم نامه سوم است که 100 میلیارد تومان اعتبار آن از محل اعتبارات عمومی و عمرانی استان و 200 میلیارد تومان هم از صندوق کار و رفاه اجتماعی در اختیار بنگاه های کوچک و متوسط و در بخش های گردشگری با در نظر داشتن کارمزد 4 درصد این بنگاه ها راه اندازی شوند، تاکنون با آمار در دست این بنگاه ها بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند اما بیشتر این بنگاه ها به دلیل نبود یا کمبود اعتبارات فعالیت آنها متوقف شده است.

استاندار خوزستان عنوان داشت: تمام منابع و ظرفیت های استان فراهم است تا کار عملیاتی بنگاه‌های کوچک اقتصادی در استان رونق بگیرد.

وی در پایان بیان کرد: شهرداری و شورای شهر کلانشهر اهواز باید با جدیت کار کنند تا مرکز استانی در شان مردم و پیشرو استان داشته باشیم.

انتهای پیام/م

رونق بنگاه های کوچک اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار