مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

۶۱ موافقت نامه برای احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی در استان همدان صادر شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: ۶۱ موافقت‌نامه اصولی برای احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی در استان همدان صادر شده است که ۹ مجتمع خدمات رفاهی در همدان در حال ساخت است.

۶۱ موافقت نامه برای احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی در استان همدان صادر شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رودباری مدیرکل راه و شهرسازی همدان بیان کرد: راه همدان مناسب ترین راه برای عبور استانهای ایلام، کردستان و کرمانشاه است و از سوی دیگر صد درصد حمل کالا و بار از راه و جاده‌های استان از غرب انجام می‌شود ضمن اینکه افتتاح راه آهن همدان نیز ظرفیت جدیدی را ایجاد کرده ولی این ظرفیت نمی‌تواند نقش عمده‌ای را در حمل و نقل داشته باشد و همچنان بخش زیادی از حمل و نقل از طریق جاده انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه پروژه‌های زیادی در ایجاد زیرساخت، حمل و نقل و تبدیل باندهای دوخطه به چهارخطه در راستای ایمنی جاده‌ها انجام شده است که کوریدور شمالی حدود 85 کیلومتر، محور همدان- کبودراهنگ- قیدار، کنارگذر اسدآباد، همدان و شیرین سو، محور نهاوند- کرمانشاه، نهاوند- بروجرد، نهاوند- آورزمان، ملایر- جوکار- تویسرکان، تویسرکان- کنگاور و غیره چهارخطه های در دست اقدام هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه با بهره‌برداری از این چهارخطه‌ها طول این مسیرها از 600 کیلومتر به 900 کیلومتر می‌رسد گفت: استان همدان 5 هزار و 400 کیلومتر راه دارد که از این مسافت 85 کیلومتر آزادراه است که 3.5 درصد آزادراه‌های کشور با 1.2 مساحت آزادراه‌های کشور را دارد.

رودباری با بیان اینکه دو هزار و 180 کیلومتر راه روستایی آسفالته در استان وجود دارد تصریح کرد: این میزان 2.3 از راههای روستایی آسفالت شده کشور را به خود اختصاص داده ضمن اینکه 3.6 درصد از بزرگراه‌های کشور در همدان قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: 52 شرکت حمل و نقل مسافر با فعالیت حدود 29 اتوبوس در استان وجود دارند که امیدواریم این شرکت‌ها در خدمات‌دهی رقابت‌پذیر و پایدار باشند.

رودباری با بیان اینکه سال گذشته بارنامه 10 میلیون تن کالا با 9 درصد افزایش مواجه بوده است گفت: این آمار در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد رشد را نشان می‌دهد که با توجه به کاهش میزان صادرات سیمان از همان این رقم قابل توجه است.

 وی با بیان اینکه هم اکنون 37 اکیپ فعال راهداری در جاده‌های استان فعالیت دارند افزود: مهمترین مقوله در بحث راهداری ارتقای ایمنی جاده‌ها ایمنی راه‌ها از جمله کنترل پرتگاه‌ها، ایمنی پل‌ها و ایجاد شیروانی در راه‌هاست.

انتهای پیام/ج

احداث مجتمع خدماتی رفاهی در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.