امام جمعه زاهدان:

هر کسی که غدیر را قبول دارد باید به ولایت علی (ع) ایمان قلبی داشته باشد

امام جمعه زاهدان گفت: هر کسی که غدیر را قبول دارد باید به ولایت امام علی (ع) ایمان قلبی داشته باشد.

غدیریان باید به ولایت علی (ع) ایمان قلبی داشته باشدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: فردا روز عید سعید غدیرخم است بزرگترین واقعه‌ای که در اسلام رخ داد غدیر است، واقعه ای که در آن زمان بلکه تا به امروز همچین واقعی رخ نداده واقعه بزرگی که پیامدهای ارزشمندی در درون خود دارد و به هیچ عنوان قابل انکار نیست.

امام جمعه زاهدان افزود: شاید در زمانش اختلافاتی باشد اما از این که این واقعه رخ داده هیچ کس توان انکار آن را ندارد در سال دهم پیامبر مکرم اسلام (ص) حج خود را در بین تجمع کثیر مسلمانان انجام داد در جاهای مختلف با مردم حرف زد در عرفات با مردم حرف زد حج که به پایان رسید همه مسلمانان خوشحال بودند.

سلیمانی بیان کرد: در جهان اسلام مشکلات فراوانی وجود دارد یکی از این مشکلات جنگ آل سعود به مردم مظلوم یمن و 5 کشور متحد با عربستان سعودی با تمام هواپیماها و ادوات جنگی خود در این جنگ مشارکت دارند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: بیش از سه سال کشور عربستان جنگ را آغاز کرده اما سئوال اینجاست که عربستان به دنبال چه هدفی در فقیرترین کشور اسلامی است، این حمله‌ به دستور آل عمران شروع شده و از دیدگاه آل سعود شیعیان بزرگترین مشکل برای مخالفت و سد راه وهابیت شناخته می‌شدند.

خطیب نماز جمعه زاهدان افزود: عربستان احساس کرد که تحولات شیعیان در یمن شاید به شهرهای مرزی عربستان کشیده شود و بحرانی برای وهابیت ها ایجاد شود.

وی بیان کرد: دولت آل سعود با همکاری کشورهای منطقه خلیج فارس با تمام قدرت به سمت یمن لشکرکشی کردند و سازمان ملل و کشورهای غربی در راس آن‌ها آمریکا حمایت شده‌اند و تنها چشم خود را به روی حقوق بشر بسته اند.

سلیمانی ادامه داد: بسیاری از انسان‌های بیگناه، کودکان و زنان در این جنگ شهید شدند، بالای 20 هزار انسان زخمی شده اند همه زندگی خود را از دست داده اند در این جنگ 517 مسجد تخریب شد 3557 بیمارستان تخریب شد و بسیاری از ارگانها ورزشگاه ها فرودگاه ها موسسات دولتی و فروشگاه های مواد غذایی پمپ بنزین ها و تبدیل به خاکستر شد.

امام جمعه زاهدان گفت: امروزه بزرگترین بحران انسانی در دنیا گرفتاری مردم یمن است به طوری که هزاران انسان حتی از گرسنگی دارند جان می‌دهند.

وی ادامه داد: سازمان ملل متحد درباره کشور یمن گفت سه سال است که مردم یمن با جنگ دست و پنجه نرم می‌کنند اما مهر سکوت کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند چندین هزار انسان را دارد به کام مرگ می‌کشانند و این گونه است که رژیم غاصب اسرائیل در غزه و آل سعود در یمن و داعشی های ملعون در عراق و سوریه با حمایت‌های آمریکا و کشورهای حامی آمریکا باعث این مشکلات برای مسلمانان شده‌اند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار