امام جمعه زاهدان :

واقعه عاشورا هیچگاه به فراموشی سپرده نمی‌شود

امام جمعه زاهدان گفت: واقعه عاشورا را خداوند حفظ و امام حسین (ع) را محبوب قلب ها کرد و این واقعه هیچگاه به فراموشی سپرده نخواهد شد.

واقعه عاشورا هیچگاه به فراموشی سپرده نمی‌شود به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان با اشاره به جنایاتی که در دنیا رخ می‌دهد، اظهار کرد: در جنگ جهانی اول و دوم چندین میلیون انسان کشته شده اند.

امام جمعه زاهدان افزود: در یمن، میانمار، فلسطین و سوریه جنایات زیادی رخ داد و در واقع حوادث کشورهای پیرامونی نمایانگر جنایاتی است که در عصر حاضر هویدا می‌شود هر کدامشان از حادثه عاشورا بدتر بوده است اما حادثه عاشورا همیشه تازگی دارد عاشورا هیچگاه به فراموشی سپرده نمی‌شود.

خطیب نمازجمعه  بیان کرد: حادثه عاشورا را خداوند حفظ کرد خودش دل‌ها را شیفته عاشورا کرد و امام حسین (ع) را محبوب قلب ها کرد.

 وی ادامه داد: کربلا بنای محبت است و هیچ قدرتی نمی‌تواند به این بنا تجاوز کند و هر ساله در ایام محرم اجتماع عظیمی از مردم دور این بنای محبت و شیفتگی حلقه می زنند.

سلیمانی با اشاره به نحوه عزاداری در ایام محرم گفت: ما نمی‌خواهیم از راه باطل به امام حسین (ع) برسیم و باید مواظبت کنیم عزاداری امام حسین را در چارچوب موازین شرعی انجام دهیم.

وی گفت: شیعه برای عروج دو بال دارد بال سرخ عاشورایی و بال سبز و بین این دوبال سرخ و سبز ارتباط و پیوند وجود دارد که به نمونه های آن اشاره می شود.

خطیب نماز جمعه زاهدان افزود: امام حسین (ع) به فرزندش فرمود خونم از جوشش نخواهد افتاد تا آنکه خدا مهدی (عج) را انگیزد، در دعای ندبه بالاترین محافظ برای خون امام حسین حضرت بقیه الله است.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) فرموده مهدی (عج) از فرزندان امام حسین (ع) است و شیعیان و فرمان بران ایشان در قیامت در امانند، در آیات و روایت متعدد ولی امر حضرت بقیه الله را انتقام گیرنده خون ابا عبدالله اعلام کرده اند.

سلیمانی بیان کرد: در شب نیمه شعبان افضل اعمال زیارت امام حسین (ع) است، بین قیام امام حسین (ع) و قیام بقیه الله رابطه برقرار است.

امام جمعه زاهدان گفت: نهالی که به دست امام حسین در کربلا کاشته شده باید به دست بقیه الله به ثمر برسد و جریان امامت و ولایت مستمر است.

انتهای پیام/ع

واقعه عاشورا امام حسین (ع) را محبوب قلب ها کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار