شهردار شهرضا:

جشنواره «چلچراغ هنر» انقلاب بزرگی در هنر شهرضا ایجاد کرد

شهردار شهرضا گفت: جشنواره چلچراغ هنر انقلاب بزرگی در هنر شهرضا ایجاد کرد که برای همیشه ماندگار می‌ماند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رحیم جافری  امروز در آئین اختتامیه دومین چشنواره چلچراغ هنر در شهرضا، که در محل کارخانه تاریخی «نوین» برگزار شد، اظهارداشت: صنایع دستی و هنرهای سنتی در اعتلای فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی نقش بسیار مهمی دارند.

وی با بیان اینکه جشنواره چلچراغ هنر انقلاب بزرگی در هنر شهرضا ایجاد کرد که برای همیشه ماندگار می‌ماند، افزود: این جشنواره برای دومین بار بستر مناسبی را برای نمایش، ظهور و معرفی استعدادها در عرصه‌های مختلف هنری ایجاد کرد.

شهردار شهرضا گفت: این نمایشگاه ضمن ایجاد فضایی برای بروز و ظهور آثار صنایع دستی در سطح حرفه‌ای، با ایجاد فضای گفتمان در این حوزه، بستری مناسب برای ارتقاء سطح کیفی و تکامل رشته‌های مختلف صنایع دستی در شهرستان فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه تاریخ هنر در شهرضا یکی از مهمترین بخش‌های تاریخ کشور است، بیان کرد: تبیین اهمیت جایگاه صنایع دستی به عنوان نمودی از فرهنگ ایرانی- اسلامی، نمایش تخصصی آثار هنرمندان شاخص و جریان‌های نوین در حوزه طراحی و تولید آثار صنایع دستی،  گرد¬همایی هنرمندان نخبه شهرستان در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی، زمینه‌سازی به منظور تعامل، تبادل، انتقال تجربیات هنرمندان، توسعه و ارتقای سطح کیفی آثار صنایع دستی از مهمترین دستاوردهای این جشنواره بود.

جافری تصریح کرد: وجود بیش از 200 رشته هنری که اساتید آن آثار شاخصی ارائه کرده‌اند، گواه این ادعاست که، شهرضا از جمله مهمترین مراکز هنری ایران محسوب می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت برند سازی صنایع دستی و سفال شهرضا، اظهار داشت: باید تلاش کنیم با برندسازی و استاندارد سازی، صنایع دستی و سفال شهرضا را در بازارهای داخلی و خارجی به عنوان صنایع دستی خاص شهرضا معرفی کرده و به جایگاه واقعی خود برسانیم.

شهردار شهرضا با اهمیت برندسازی سفال شهرضا، افزود: برندسازی و استانداردسازی نقش مهمی در توسعه این هنر دارد، باید تلاش کرد تا از طریق بازاریابی مناسب، سفال شهرضا را به کشور معرفی کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه در سال گذشته هزینه‌های زیادی برای مرمت و بازسازی کارخانه تاریخی نوین انجام شد، گفت: باتوجه به موقعیت مکانی مناسب کارخانه تاریخی «نوین» شهرضا و استقبال بی نظیر مردم از برنامه‌های برگزار شده در آن، مرمت این مبنای تاریخی در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد تا در برنامه‌های آینده نیز از آن استفاده شود.

 

انتهای پیام/م

 

تاریخ هنر در شهرضا یکی از مهمترین بخش‌های تاریخ کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.