دوخت روکش قبرحضرت ابوالفضل (ع) در اراک برای اولین بار در کشور

برای اولین بار در ایران روکش قبر مطهرحضرت ابوالفضل العباس (ع) به دست بانوان اراکی درحال دوخته شدن است.

 حجت الاسلام حبیبی مسئول دوخت روکش قبر حضرت ابوالفضل العباس (ع) درمصاحبه با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور و استان مرکزی روکش قبر شریف و نورانی حضرت ابوالفضل العباس (ع) دوخته می‌شود و این کار به دست بانوان اراکی در مسجد حجت بن الحسن شهرک هجرت در حال انجام است گفت: طراحی و دوخت این روکش دفعات قبل در کشور‌های سوریه، لبنان، هند و پاکستان انجام شده است.

حجت الاسلام حبیبی افزود: روکش قبر مطهرحضرت ابولفضل (ع) با اسماء متبرکه چهارده معصوم علیه السلام، زیارت نامه حضرت عباس (ع)، ۱۲ لقب از القاب قمر بنی هاشم مزین شده است و در مرکز این طرح هم شعری در مدح حضرت ابولفضل (ع) خطاطی شده است.

وی اضافه کرد: پارچه انتخاب شده برای این طرح مخمل کوبیده به رنگ یشمی در ۱۰ متر مربع است که با سرمه، ملیله، مروارید، منجوق دوزی و با طلا و نقره نیز تزئین می‌شودو برای دوخت و تزیین این پارچه صد میلیون تومان صرف شده است.

مسئول دوخت روکش قبر حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیان کرد: ۱۵ بانوی هنرمند در اجرای این طرح همکاری دارند و پیش بینی می‌شود این طرح در سال آینده دوخته و آماده شود و در روز سوم شعبان همزمان با میلاد قمر بنی هاشم (ع) از این کار رونمایی شود.


انتهای پیام/ج


دوخت روکش قبرحضرت ابوالفضل (ع) در اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.