شپش‌ها میزبان دانش آموزان انگلیسی در سال تحصیلی جدید+تصاویر

سالانه صد‌ها هزار کودک و نوجوان انگلیسی در مدرسه دچار مشکل شپش و رشک موی سر می‌شوند و این موضوع به چالشی جدی برای مقامات این کشور تبدیل شده است.

به گزارش  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ شپش از دسته حشره‌هایی است که به راحتی پرواز کرده برروی مو‌های افراد می‌نشیند، این حشره ابتدا لارو خود را در بین مو‌ها قرارداده که به آن رشک گفته می‌شود و سپس رشک به شپش‌های جدید تبدیل می‌شوند.
شپش از خون بدن انسان تغذیه می‌کند و می‌تواند سبب ابتلای افراد به بیماری، خارش و التهاب کف سر شود.

محققان انگلیسی هشدار داده اند که شپش‌ها به بسیاری از دارو‌های سنتی و قدیمی درمان این مشکل، مقاوم شده اند و به سادگی از بین نمی‌روند.

شپش‌ها میزبان دانش آموزان انگلیسی در سال تحصیلی جدید+تصاویر

نکته ترسناک درخصوص شپش و رشک این است که به تعداد دفعات نامحدود می‌توانند بین مو‌های سر یک فرد رشد کنند و بدن هیچ ایمنی درمقابل آن‌ها ندارد، درحالی که درمقابل برخی حشره‌ها از جمله کک سیستم ایمنی بدن پس از یک بار گزش، آنتی بادی محافظتی تولید می‌کند.


کارشناسان روش‌های مختلفی برای ازبین بردن شپش مو‌های سر به والدین کودکان درگیر این مشکل توصیه می‌کنند که یکی از آن‌ها استفاده از شانه مخصوص کندن شپش و رشک است، استفاده از برخی دارو‌های تجویزی توسط مختصص نیز باعث مرگ شپش‌ها می‌شود.

برخی از والدین از راه‌های خانگی برای نابودی این حشره مزاحم استفاده می‌کنند از جمله آغشته کردن کل سر به مخلوط سس مایونز و روغن زیتون است که باعث خفگی شپش‌ها می‌شود.

شپش‌ها میزبان دانش آموزان انگلیسی در سال تحصیلی جدید+تصاویر

کوتاه کردن مو نیز یکی دیگر از راه‌های نابود کردن این حشره موذی است هرچند که با ناراحتی کودکان همراه می‌شود.

دانشمندان فرانسوی به تازگی دریافتند مواد شیمیایی موجود در درمان‌های دارویی مقابله با شپش سبب مشکلات و ناهنجاری‌های رفتاری در نوجوان شده است.


محققان این نتایج را با بررسی رفتار کودکان دچار شپش در سال‌های قبل بدست آورده اند. این مواد شیمیایی در آفت و حشره کش‌ها استفاده می‌شده است و یک ماده خطرناک برای درمان شپش به شمار می‌آید.

از جمله دیگر راه‌های طبیعی نابود کردن شپش استفاده از ترکیب اکالیپتوس و گیاه اسطوخدوس، ترکیب روغن درخت چای با روغن اسطوخودوس، استفاده از روغن گل میخک، ژمانیوم، جوجوبا، بادام و حتی نارگیل است.

این روغن‌ها در طبیعت آفت‌ها را ازگیاهان دور می‌کنند ومی توانند یک مکمل درمانی مناسب برای از بین بردن شپش‌ها باشند.

شپش‌ها میزبان دانش آموزان انگلیسی در سال تحصیلی جدید+تصاویر

باوجود موثربودن درمان‌های خانگی پزشکان به والدین توصیه می‌کننددرصورت مشاهده شپش یا رشک در موی کودک خود ابتدا به پزشک متخصص مراجعه و از خود درمانی اجتناب کنند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

 

راه‌های درمان شپش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
انگلیسیهای کثیف....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
انگليس !!!
آخرین اخبار