معرفی ۷ عنوان کتاب برای آشنایی با سبک و سیره امام هفتم (ع)

به‌نشر به مناسبت سالروز میلاد باب‌الحوائج، امام موسی کاظم (ع) هفت عنوان کتاب را برای آشنایی با سبک و سیره امام هفتم (ع) شیعیان معرفی و پیشنهاد می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  «حکمت‌های کاظمی» اولین کتاب از این بسته مطالعاتی و دهمین جلد از مجموعه کتاب‌های «راه زندگی» است که حجت‎الاسلام و المسلمین «جواد محدثی»، به عنوان نویسنده در این اثر به ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام موسی کاظم (ع) می‌پردازد؛ از ویژگی‌های این کتاب که در قطع رقعی به چاپ سوم رسیده است، می‌توان به تبیین چهل موضوع اخلاقی و اجتماعی با ترجمه‌ای روان همراه با توضیحی مختصر و استفاده از اشعاری متناسب در لابه‌لای مطالب اشاره کرد.


«سیره کاظمی» عنوان دیگر کتاب این بسته پیشنهادی است که باز هم به قلم «جواد محدثی» نوشته شده و جلد نهم از مجموعه ۱۴ جلدی «چراغ راه» است؛ به‌نشر این کتاب را که در بردارنده ۴۰ حدیث است و نگاهی گذرا به سیره و سنت زندگی امام کاظم (ع) دارد و از زبان و روایات ائمه اطهار (ع) بیان شده، در قطع پالتویی منتشر کرده است.

«امام موسی کاظم (ع)» هم عنوان نهمین جلد از مجموعه ۱۴ جلدی «قصه‌های زندگانی چهارده معصوم (ع)» است که به قلم حجت‌الاسلام و المسلمین «جواد نعیمی» نوشته شده است؛ به‌نشر این اثر را در قطع جیبی روانه بازار کرده است.

نهمین جلد از مجموعه کتاب‌های «چهارده اختر تابناک» نیز یکی دیگر از این کتاب‌های به‌نشر با محوریت هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت است؛ «احمد احمدی بیرجندی» در این کتاب که در قطع نیم‎جیبی منتشر شده، شرح مختصری از زندگی امام کاظم (ع) و وقایع سیاسی و اجتماعی دوران زندگی ایشان روایت می‌کند.

«ملکوت هفتم» هم عنوان کتاب شعری است که توسط «حسین ابراهیمی» و «علی‌اصغر دلیلی صالح» سروده شده و به‌نشر آن را با قطع جیبی روانه بازار کرده است؛ در این کتاب احادیث برگزیده امام موسی کاظم (ع)، چون چراغی نورانی، راهنمای جویندگان نور و دانش است.

«خوشبخت‎ترین مرد دنیا» جلد نهم مجموعه «قصه‌های شیرین از زندگی معصومین (ع)» و از کتاب‌های پروانه است که داستان‌هایی از زندگی امام هفتم (ع) را برای کودکان و نوجوانان روایت می‌کند؛ این اثر توسط «مسلم ناصری» به رشته تحریر درآمده است.

«امام موسی کاظم (ع)» هم از مجموعه ۱۴ جلدی «با علی یا علی» دیگر کتاب این مجموعه و نوشته فریبا کلهر است که از تولیدات به‌نشر با محوریت امام موسی کاظم (ع) در حوزه کودکان محسوب می‌شود؛ این اثر شامل حکایات و داستان‌های واقعی از زبان یاران امام هفتم (ع) است.

انتهای پیام//ف.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.