سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری:

پیام‌ سی و دومین جشنواه قرآن و عترت دانشجویان «قرآن محور وحدت» است

سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: قرآن کتاب هدایت است و یکی از پیام‌های سی و دومین جشنواه قرآن و عترت دانشجویان این است که قرآن محور وحدت ما است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سرپرست وزارت علوم در مراسم افتتاحیه سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در گرگان با اشاره به اینکه قرآن محور وحدت و هدایت انسان‌هاست گفت: فعالیت قرآنی در هر سطحی جزء کم هزینه‌ترین فعالیت‌ها است، اما بیشترین تاثیر فرهنگی را می‌تواند داشته باشد.

سید ضیاء هاشمی افزود: پرداختن به موضوعات قرآن صرفا رفع تکلیف و تشریفات نیست بلکه انس با قرآن معیار زندگی انسانهاست.

وی اضافه کرد: جوان امروز جوانی پرسشگر و دانشجو شخصیتی پر انرژی و حقیقت طلب است و با توجه به گفتمان هایی که در جامعه ما و جامعه جهانی وجود دارد و شاهد سبکهای مختلف زندکی هستیم و باید شرایط را طوری فراهم کنیم که قرآن به عنوان کتاب هدایت ما را کمک کند.

وی ادامه داد: رسالت چنین جشنواره هایی توسعه فعالیت قرآنی است که می تواند جوانان و دانشجویان را به سمت این کتاب الهی بیشتر سوق دهد.

سرپرست وزارت علوم تصریح کرد: اگر قرآن کتاب شفا و تبیان است ما را هدایت می کند و بر ما است که به قرآن رجوع کنیم و باید بدانیم که چقدر از قرآن با تدبر استفاده می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان نیز در این جشنواره گفت: قرآن کلام خداست و از این رو برترین سخنی است که در میان بشر موجود است، بنابراین برتری قرآن بر سایر سخنان مانند برتری خداوند بر مخلوقانش است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود:باید بدانیم که قرآن کتاب تاریخ یا فلسفه یا نجوم و یا سایر علوم نیست، گرچه به فراخور گاهی گذری بر اینگونه مطالب نیز دارد.

وی اضافه کرد: این کتاب آخرین نسخه خداوند برای هدایت بشر و البته کاملترین نسخه است.

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: قرآن عصمتی به انسان می دهد که در حفظ نفس بسیار مهم است.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: قرآن کتابی است که اگر شب و روز در مورد آن صحبت شود بازهم تازگی دارد و مطالب و آموزه های زیادی برای سعادت انسان دارد.

 انتهای پیام / ا

 

جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.