اشتغال ۵۳ هزار نفری در مازندران

۵۳ هزار شغل امسال در زمینه اشتغال مازندران هدف گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران با بیان اینکه بر اساس برنامه، ایجاد ۹۵۰ هزار شغل در کشور در سال جاری هدف گذاری شده است، گفت:اشتغال مازندران در سال ۹۶ بالغ بر ۵۳ هزار شغل هدف گذاری شده است که بر اساس خود اظهاری دستگاه‌های مسئول، ایجاد ۴۳ هزار شغل تعریف شده است.
وی با اشاره به اینکه هیچ امری مهم‌تر از اشتغال و تولید در سال جاری وجود ندارد، افزود: باید همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی احصا شود و تشکل‌های بخش خصوصی با همه توان، پای کار بیایند تا این دو ماموریت محوری تحقق یابد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت:اجرای طرح کارورزی، تهیه برش شهرستانی سهمیه اشتغال، جذب کامل ۲۳۰ میلیار تومان اعتبارات مشاغل خانگی از سوی اداره کل بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام (ره)، پیگیری ۶۱۸ میلیارد تومان سهمیه مربوط به بهبود فضای کسب و کار، صرف ۵۴ میلیارد تومان سهمیه اشتغال بخش روستایی، توزیع کامل اعتبارات بسته رونق تولید، اتمام طرح‌های تولیدی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و تقویت واحد‌های تولیدی از مهم‌ترین ماموریت‌های سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در استان است.


خیریانپور با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد اعتبارات بند د. تبصره ۱۶ استان در سال گذشته جذب شده است، تاکید کرد: بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبارات یارانه‌ای این بخش در سال جاری در تقویت اشتغال استان نقش موثر داشته و باید جدی گرفته شود.
وی گفت: ۱۵۰۰ میلیارد تومان در ردیف‌های مختلف در اختیار استان است و نباید ریالی از این رقم بازگردد و همه باید هزینه شود.


وی افزود: تسهیلات اشتغال و بسته رونق تولید باید در اختیار افراد دارای صلاحیت و کسانی که می‌توانند به تقویت تولید و اشغال کمک کنند، قرار گیرد، سرمایه گذاران نباید به هیچ روی گرفتار بوروکراسی اداری شوند و روند اعطای تسهیلات رونق تولید از سوی بانک‌ها با نهایت دقت تسهیل یابد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، افزود: با توجه به سهمیه ۵۲۶۷ نفری هزار نفری استان در طرح کارورزی، باید اطلاع رسانی بیشتری در کمیته اشتغال شهرستان ها، تشکل‌ها و دستگاه‌های اجرایی در اجرای این طرح صورت گیرد.


انتهای پیام/آ


برنامه‌ای برای افزایش اشتغال در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار