دستاری خبر داد

فعالیت بیش از یک هزار موسسه خیریه و 975 مرکز نیکوکاری در کشور

مدیر کل هماهنگی شبکه های مردمی و موسسات خیریه کمیته امداد گفت: در حال حاضر یک هزار و 250 موسسه خیریه و 975 مرکز نیکوکاری با کمیته امداد همکاری دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهمن دستاری مدیر کل هماهنگی شبکه های مردمی و موسسات خیریه کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست خبری که امروز( دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: طی 5 ماهه ابتدای سال 96 مبلغ 312 میلیارد تومان به صورت نقدی، 111 میلیارد تومان بصورت کالا، 155 میلیارد تومان کمک های مستقیم و 72 میلیارد تومان نیز توسط خیران جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: به عبارتی از این 650 میلیارد تومان، 128 میلیارد تومان مربوط به صدقات، 152 میلیارد تومان مربوط به طرح اکرام و محسنین، 175 میلیارد تومان مربوط به زکات مال، واجب و مستحب، همچنین 195 میلیارد تومان نیز مربوط به سبد کالای پنج گانه نیازمندان است.

دستاری اضافه کرد: از طرف کمیته امداد منابعی پیش بینی شده که به صورت هدفمند برای مددجویان هزینه می شود که این منابع برای برخی مددجویان مشترک است، زیرا عده ای علاوه بر کمیته امداد تحت پوشش موسسات خیریه نیز هستند.

مدیر کل هماهنگی شبکه های مردمی و موسسات خیریه تصریح کرد: هم اکنون یک هزار و 250 موسسه خیریه با ما در حال همکاری هستند و به نیازمندان خدمت رسانی می کنند، به طوری که امیدواریم در 6 ماهه دوم سال این همکاری ها افزایش یابد.

وی ادامه داد: اولویت این مساعدت ها بیشتر در بحث تحصیل و حمایت های فرهنگی است و امیدواریم تا پایان امسال این همکاری ها در زمینه آموزش های فرهنگی و تحصیلی در اولویت قرار گیرد.

دستاری با اشاره به اینکه 975 مرکز نیکوکاری در محلات در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: با توجه به اینکه این موسسات بیشتر در مناطق برخوردار قرار دارند، در تلاش هستیم تا تعادلی در ایجاد موسسات خیریه در مناطق محروم و هم در مناطق برخوردار در محلات برقرار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
خدا اجرتان بدهد درود بر شما
آخرین اخبار