حجازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نیمه نخست امسال فقط 40 هزار دستکاه موتورسیکلت تولید شد

رئیس انجمن موتور سیکلت ایران گفت: برای اولین بار در دو دهه گذشته در نیمه نخست سال کمتراز 40 هزار دستگاه موتور سیکلت تولید شده است.

نیمه نخست امسال فقط 40 هزار دستکاه موتورسیکلت تولید شدابوالفضل حجازی رئیس انجمن موتور سیکلت ایران در گفتگو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: صنعت موتورسازی وضعیت مناسبی ندارد و بدلیل اینکه سال گذشته بیش از نیاز بازار موتور تولید شده  امسال بیش از 70 درصد واحدهای صنعتی تولید موتور سیکلت تعطیل شده اند.

وی افزود: برای اولین بار در دو دهه گذشته در نیمه نخست سال کمتراز 40 هزار دستگاه موتور سیکلت تولید شده در حالیکه در مدت زمان مشابه سال قبل بیش از 400 هزار دستگاه تولید شده بود، دلیل این امر هم مصوبه هیئت وزیران درسال 94 در خصوص توقف تولید موتورهای کاربراتوری تامهرماه 95 بود که باعث شد واحدهای تولیدی بیش از اندازه تولید کنند و امروز در انبارهای این موتور سیکلت ها دپو شده است.

حجازی با اشاره به رغبت مصرف کنندگان برای خرید موتور کاربراتوری گفت: بدلیل اینکه موتورهای کاربراتوری حدود 500 هزار تومان ارزان تر است، لذا میل به خرید آنها بیشتر است.

رئیس انجمن موتور سیکلت ایران تصریح کرد: 60 درصد موتورهای 125 سی سی در داخل تولید ،20درصد از موتورها نیز از کشور هند وارد می شود و 10 تا 30 درصد مابقی موتورها نیز در داخل از کشور تولید می شود.

وی در خصوص صادرات موتور سیکلت های ایرانی گفت:  در دهه 70 موتور سیکلت های ایرانی به خارج از کشور صادر می شد، اما این میزان اکنون به شدت کاهش یافته و به چند کشور محدود است.

  انتهای پیام/

20 درصد موتورهای بازار هندی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
ای وای
آخرین اخبار