سامان احتشامی:

برای حفظ محیط زیست اول از زندگی خودمان شروع کنیم

آهنگساز کشورمان گفت: اگر یک هنرمند توانایی برداشتن قدمی برای سلامتی جامعه خود دارد، ساکت ننشیند.

برای حفظ محیط زیست اول از زندگی خودمان شروع کنیمبه گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سامان احتشامی آهنگساز و نوازنده پیانو درباره فعالیت هنری خود برای حفظ محیط زیست گفت: از طرف سازمان یونسکو و از طرف عزیزی به نام دکتر حمیدرضا ایرانمنش، قطعه ای به من سفارش داده شد که برای محیط زیست و حفظ آن بسازم. نام قطعه «سپیدار» بود که این قطعه را برای پیانو ساختم، یک قطعه تکنیکال و باسرعت بسیار جذاب که برای اجرا در پایان کنسرت ها بسیا رمناسب است.

این پیانیست تصریح کرد: سپیدار سمبل استواری درختان است و من به همین دلیل نام این قطعه را سپیدار گذاشتم.

وی ادامه داد: برای من خیلی جالب است محصولات یک بار مصرفی تولید شده اند که کاملا ارگانیک هستند و لطمه ای به محیط زیست وارد نمی کنند. بیاییم از اینها استفاده کنیم. این ظروف به این صورت است که وقتی شما در آن ها غذا می خورید و بعد آن را دور می ریزید چون با گیاه ساخته شده است، به طبیعت زودتر برمی گردد و لطمه ای به محیط وارد نمی کند. بیایید وقتی به پیک نیک می رویم و جاهایی را می بینی که مردم زباله های شان را ریخته اند تمیز کنیم، اگر آتش روشن کرد اند و خاموش نشده است، بی تفاوت نباشیم و کمک کنیم جنگل های مان و فضای طبیعت مان را حفظ بکنیم. اگر یک هنرمند توانایی این را دارد که در مورد سلامتی جامعه خود قدمی بردارد حتما تبلیغات کند و ساکت ننشیند.

احتشامی با اشاره به اینکه هنرمندان می توانند در فرهنگسازی برای حفظ محیط زیست تاثیرگذار باشند، تاکید کرد: هنرمندان برای هرچیزی و هر موضوعی می توانند برنامه اجرا کنند و مطلب بنویسند. مردم هم به خاطر اینکه هنرمندان را از خیلی از اقشار جامعه بیشتر دوست دارند، حرف آن ها را بیشتر می پذیرند. حتی رئیس جمهور ما هم در انتخابات از هنرمندان استفاده می کند. هنرمندان هم توانایی این را دارند که راجع به هر موضوعی مطلب بگویند و در مورد خوب بودن آن مردم را به آن سمت سوق دهند پس در زمینه حفظ و نگهداری محیط زیست نیز هنرمندان باید ساکت نباشند و دست به اقدامات مفید بزنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من بسیار خوشحالم که توانستم قطعه سپیدار را در این راستا کار کنم و خیلی هم خوب دیده و شنیده شد و پیام خود را رساند. باز هم هر کمک و اقدامی از دستم ساخته باشد نباید و نمی توانم کوتاهی کنم.

 

انتهای پیام/

 

 هنرمندان برای حفظ محیط زیست فرهنگ‌سازی کنند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.