نیاز ۶۰۰ خانه عالم در استان خراسان رضوی

رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی از نیاز ۶۰۰ خانه عالم در روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار خبر داد.

نیاز ۶۰۰ خانه عالم در استان خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  حجت الاسلام کاظم لطفیان رییس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در جمع مسئولان شهرستان قوچان گفت : در ایام ماه محرم امسال پیش بینی می شود طبق برنامه ریزی صورت گرفته بالغ بر3 هزار و ۵۰۰ روحانی در استان ساماندهی و اعزام شوند.

حجت الاسلام لطفیان گفت : مهمترین برنامه سازمان تبلیغات بخش ساماندهی شبکه تبلیغ جهت حضور در استان است که هر نقطه احساس شود مردم نیاز دارند این آمادگی را داریم روحانی اعزام نماییم.

وی ادامه داد : با توجه به اینکه حیاط مذهبی نیز به عنوان بزرگترین نهاد اجتماعی و یکی از مجموعه های سازمان قلمداد می شود و از طرفی امروز مشکلی به نام آسیب اجتماعی مطرح شده است که نیاز است با مباحث آموزشی جهت معرفی مدام تراز اول انقلاب اسلامی جامعه را به طور صحیح در مکتب اهل بیت هدایت کند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی در خصوص کمبود روحانی در حوزه تبلیغ مساجد نیز گفت : این نکته حایز اهمیت است که سازمان تبلیغات اسلامی بهره بردار است به طوریکه شکوفایی و ثمره روحانیت توسط حوزه علمیه صورت میگیرد، بنابراین با توجه به اینکه کشور از کمبود روحانی رنج میبرد استان خراسان رضوی نیز استثنا نیست ولی در هر صورت شبکه مبلغ استان خراسان رضوی ۲۰ درصد جمعیت کل کشور است.

وی با اشاره به اینکه کمبود روحانیت چند دلیل دارد که یکی از آنها تامین منابع است افزود : حوزه نباید نهال فروشی کند بلکه باید پس از مدتی ثمره آن تبدیل به درخت شود که در جامعه اثر آن را ببینیم .
حجت الاسلام لطفیان ادامه داد: خوشبختانه امروز عرضه بیشتر از تقاضا شده است و تلاش داریم از ظرفیت مردمی برای شناسایی و پر کردن خلا ء ها استفاده نماییم .
رییس سازمان تبلیغات اسلامی به و جود ۶۰۰ خانه عالم در استان اشاره کرد و گفت : به همین تعداد در استان نیز خانه عالم نیاز داریم و تلاش می شود با تقویت اعتبارات و کمکهای مردمی این مشکل را بر طرف کنیم .
در این مراسم با حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی و مسولین شهرستان قوچان انجام شد حجت الاسلام هادی ایمانی نیا به عنوان رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قوچان معرفی شد .

انتهای پیام// ح . خ



بالغ بر3 هزارو ۵۰۰ روحانی در ایام محرم ساماندهی و اعزام می شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.