طرح احیاگران آبادی در رفسنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت:طرح احیاگران آبادی نقطه عطف تلاش مستمر برای زیر ساخت‌ها و تولید سرمایه در شهرستان رفسنجان است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،حسین رضایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان افزود: با حضور فرماندار شهرستان رفسنجان و تعدادی از روسای ادارات جلسه احیاگران آبادی در روستای گلوسالار منطقه خنامان برگزار شد.

رضایی در این جلسه گفت: با وجود پتانسیل کشت گیاهان دارویی در شهرستان رفسنجان در روستا‌های این شهرستان می‌توان به تولید ثروت پرداخت.

وی با بیان اینکه در سال‌هایی که با مشکل کمبود آب مواجه نبودیم و امکان کاشت بهترین زرشک و زعفران وجود داشت در منطقه پسته کاری انجام شد که در حال حاضر برداشت از این مزارع ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار می‌باشد و این مسئله اقتصادی نیست، افزود: در حال حاضر طرح احیاگران آبادی در هر منطقه‌ای نیاز سنجی شده و کشت‌های مقرون به صرفه مناطق تعیین وبا بررسی بر روی محصولات کشاورزی به این نتیجه رسیدیم که توجیه اقتصادی زعفران، گل محمدی، زرشک، گل گاوزبان و ... خوب می‌باشد.

رضایی در پایان افزود: با اجرا طرح احیاگران آبادی نقطه عطفی برای ایجاد انگیزه وکوشش و تلاش مستمر برای زیر ساخت‌ها وتولید سرمایه وثروت انجام می‌شود.

انتهای پیام/ی

کشت گیاهان مقرون بصرفه به جای پسته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.