بحران جدی خشکسالی، این بار علاوه بر انجام اقداماتی از سوی مسئولان، یاری مردم را نیز برای حل این مشکل می طلبد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛   كارشناسان محيط‌ زيست از سال های گذشته تاکنون نسبت به بحران خشکسالی در ایران و به ویژه در برخی از مناطق هشدار جدی داده و هنوز نیز این هشدارها ادامه دارد.

بنا به گزارش های سازمان های جهانی در 40 ساله آینده منطقه خاورمیانه و ازجمله ایران با خشکسالی شدید مواجه خواهد شد، در سال ها و دهه ی اخیر، به وضوح شاهد این خشکسالی هستیم.

خشک شدن دومین دریاچه شور جهان، دریاچه ارومیه، خود نشان از بحران خشکسالی می باشد؛ مهاجرت پرندگان و حیوانات به دلیل کمبود آب، منابع غذایی و خشک شدن دریاچه، خود از هشدارهای جدی برای مردم ساکن آذربایجان غربی می باشد.

مرگ و میر پرندگان و حیات وحش منطقه از دیگر موضوعاتی می باشد که لازمه تدبیر و چاره اندیشی است، همچنین همکاری مردم هر استان در راستای مصرف کم و صرفه جویی، می تواند کمک بزرگی در این راه محسوب شود.

نه تنها در شهر ما بلکه در تمام کشور می توان این مشکل را لمس کرد و به عینه شاهد آن بود؛ کاهش بارندگی های فصلی و افزایش دما نیز مشکل خشکسالی را تشدید بخشیده و نگرانی های بسیاری را به دنبال خود دارد.

در یک دهه ی اخیر با افزایش دما و کاهش بارندگی ها نیز شاهد از بین رفتن سفره های زیر زمینی و منابع آبی خود نیز هستیم؛ این ها، همه هشداری جدی برای هر فرد جامعه به شمار می رود، تا در مصرف آب بیش از پیش صرفه جویی نمایند، تا در سال های آتی مجبور به جیره بندی  آب نبوده و با درگیر معضل بی آبی نشویم.

برنامه ریزی در رابطه با کشاورزی مدرن، مصارف خانگی، کارخانجات و بیشتر موارد دیگر، خود کمک شایانی به این مشکل بزرگ می نماید، امید است مسئولان و به خصوص مردم هر استان، نیز با جدیت موضوع و هشدارها را پیگیری کرده تا بتوان کمی از این مشکل اعظم را بکاهیم؛ چراکه این بار تنها مسئولان مقصر نبوده و افراد جامعه نقش چشمگیر و به سزایی در این موضوع عهده دار می باشند.

انتهای پیام/ب

اقداماتی از سوی مسئولان، یاری مردم را نیز برای حل این مشکل می طلبد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.