افزایش محبوبیت شینزو آبه پس از آزمایش‌های موشکی کره شمالی

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد شینزو آبه توانسته است با استفاده از بحران کره شمالی، سطح محبوبیت خود را بالا ببرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، نتایج یک نظرسنجی که امروز منتشر شد نشان داد به دنبال افزایش نگرانی های عمومی از آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی و همینطور بی نظمی های موجود در حزب دموکرات ژاپن (حزب مخالف توکیو)، سطح محبوبیت «شینزو آبه»، نخست وزیر این کشور به 50 درصد افزایش یافته است.

این نظرسنجی که از 8 تا 10 سپتامبر بوسیله روزنامه «یومیوری» انجام شد سطح محبوبیت شینزو آبه را 50 درصد اعلام کرد که از ماه گذشته میلادی 8 درصد بیشتر است.

در نظرسنجی هایی که در ماه ژوئیه انجام شده بود، به دنبال رسوایی های مربوط به پارتی بازی در دولت شینزو آبه و وجود این دیدگاه در میان رأی دهندگان که نخست وزیر پس از چهار سال در قدرت بودن هم اکنون به خود مغرور شده است، سطح محبوبیت شینزو آبه به 30 درصد کاهش یافته بود. اما پس از ایجاد تغییراتی در کابینه وی در اوایل ماه اوت سال جاری میلادی، سطح محبوبیت او اندکی افزایش یافت.

از آن زمان تاکنون هم اخبار مختلفی در خصوص تشدید تنش های منطقه ای بر سر آزمایش های موشکی کره شمالی -- از جمله آن موشکی که بر فراز شمال ژاپن پرتاب شد-- منتشر شده است. شینزو آبه تاکنون چندین بار در این خصوص با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا تلفنی گفتگو کرده است تا نشان دهد اتحاد واشنگتن و توکیو مستحکم خواهد ماند.

کره شمالی هفته گذشته ششمین و آخرین آزمایش هسته ای را انجام داد و اعلام کرد یک بمب هیدروژنی را که قابلیت نصب  روی موشک های بالستیک را داراست، با موفقیت آزمایش کرده است. وزیر دفاع ژاپن هشدار داد که پس از تشدید تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ و اعمال محدودیت هایی در صادرات محصولات نساجی و واردات نفت خام این کشور، ممکن است کره شمالی دست به انجام «اقدامات تحریک آمیز» بیشتری بزند.

شینزو آّبه امروز در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: ژاپن قصد دارد ضمن ادامه همکاری های نزدیک با دیگر دیگر کشورها، مسئولیت رهبری تغییر سیاست های کره شمالی را هم بر عهده بگیرد.

استاد علوم سیاسی در دانشگاه سوفیای ژاپن اعلام کرد: شینزو آبه توانسته است با استفاده از بحران کره شمالی، خود را به عنوان یک رهبر قدرتمند در رسانه ها به تصویر بکشد.


انتهای پیام/

افزایش محبوبیت شینزو آبه در ژاپن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار