از پیامدهای مرگبار آزمایش‌های اتمی پیونگ‌یانگ؛

هشدار دانشمندان درباره نشت مواد رادیو اکتیو در بخش‌هایی از کره شمالی

دانشمندان درباره نشت مواد رادیو اکتیو در برخی مناطق کره شمالی هشدار دادند.

کره شمالی به آخرالزمان هسته ای نزدیک می شود///هشدار دانشمندان درباره نشت مواد رادیو اکتیو در بخش هایی از کره شمالیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی استار؛ کارشناسان محیط زیست نسبت به پیامدهای مرگبار نشت مواد رادیواکتیو در استان شمالی «هامگیونگ» واقع در کره شمالی هشدار دادند.

دانشمندان اعلام کردند در صورتی که کره شمالی به آزمایش های هسته ای خود ادامه دهد باید منتظر فاجعه بزرگ نشت مواد رادیواکتیو در استان شمالی این کشور بود.

«پایک هاک سون»، محقق ارشد موسسه سیونگ (Sejong) گفت: آزمایش بمب هیدروژنی احتمال نشت مواد رادیواکتیو را افزایش داده است. پس از هر آزمایش هسته ای با قدرت بیش از 200 کیلوتُن احتمال نشت مواد رادیواکتیو به سطح زمین، آب و هوا «اجتناب ناپذیر» است.

«هانس کریستنسن»، مدیر پروژه اطلاعات هسته ای در بنیاد دانشمندان آمریکا ضمن اشاره به قدرت باورنکردنی آزمایش هسته ای کره شمالی گفت: انفجار بمب 100 تا 250 کیلوتُنی با ایجاد حفره هایی در سطح زمین، امکان نشت مواد رادیواکتیو را در آب، هوا و خاک افزایش می دهد. این آزمایش ها می تواند پیامدهای فاجعه باری به دنبال داشته باشد.

چندی پیش نیز آژانس امنیت هسته ای کره جنوبی اعلام کرد اثراتی از گاز زنون که نوعی ایزوتوپ پرتوزاست در بخش هایی از شمال این کشور مشاهده شده است که به نظر می رسد بر اثر بمب هیدروژنی کره شمالی ایجاد شده است.

کره شمالی 9 روز پیش ششمین و بزرگترین آزمایش هسته ای خود را انجام داد. این کشور تاکنون 21 موشک آزمایش کرده است. دانشمندان امیدوارند با اعمال تحریم های جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی و قطع منابع مالی و انرژی به این کشور، پیونگ‌یانگ را از ادامه توسعه برنامه های هسته ای و موشکی‌اش بازدارند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته (دوشنبه، ۲۰ شهریور) در واکنش به تهدید ناشی از آزمایش‌های هسته‌ای اخیر کره شمالی، این کشور را تحریم کردند.


انتهای پیام/

 

تاثیر آزمایش‌های اتمی کره شمالی روی محیط‌زیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار