احیا پروژه بین المللی ایستگاه تحقیقاتی و ابخوان داری ریگان

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی گفت :طرح ایستگاه تحقیقاتی و ابخوان داری اب باریک ریگان بعد از گذشت 10سال از سر گیری شد .

از سر گیری پروژه بین المللی ایستگاه تحقیقاتی و ابخوان داری ریگانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ هرمزد نقوی رئیس مرکز تحقیقات و اموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان کرمان امروز در حاشیه راه اندازی ایستگاه تحقیقات و مرکز ابخوان داری اب باریک ریگان در بخش گنبکی گفت: پروژه پخش سیلاب گنبکی وایستگاه تحقیقاتی گنبکی ریگان یکی از پروزهای است که در سطح کشور انجام شده است که از توجه ویژه ای برخوردار می باشد .


وی تصریح کرد: این پروژه در با توجه به کمبود اعتبار وتخصیص نیافتن ردیف اعتباری به مدت 10سال راکد مانده بود که امروز با حضور نماینده شرق استان در مجلس شورای اسلامی از سر گیری شد .


رئیس مرکز تحقیقات واموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان افزود: این پروژه تحقیقاتی در سطح 500هکتار از سر گیری خواهد شد که حجم کاری این پروزه در اینده 4هزار هکتار در نظر گرفته شده است .


نقوی افزود: با توجه به اینکه 80درصد نزولات جویی در این منطقه تبخیر میشوند توجه به راه اندازی این گونه از سامانها در کشور از ضروریات می باشد .


وی با اشاره به اینکه این پروزه مورد حمایت جهانی قرار گرفته است تصریح کرد: این پروژه به عنوان پروژه بین المللی تعریف شده است .


رئیس مرکز تحقیقات واموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان ابراز کرد: این سامانه وایستگاه تحقیقاتی می تواند نقش به سزایی در حفظ اب شهرستان ریگان باشد .


نقوی گفت: ترمیم این ایستگاه وسامانه تحقیقاتی نیازمند اعتیارات می باشد ومردم ومسولین توجه ویژه ای به این ایستگاه داشته باشند .


در ادامه حبیب الله نیکزادی پناه نماینده مردم شهرستانهای بم ریگان فهرج ونرماشیر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ریگان بیان کرد: پخش سیلاب بخش گنبکی از بزرگترین پخش سیلاب در کشور می باشد .

 نیکزادی پناه با اشاره به اینکه این مرکز تحقیقاتی از مراکز اموزشی وپزوهشی وبین المللی می باشد باید تلاش شود تا به جایگاه اصلی خود در کشور برسد .


وی عنوان کرد: ما در یک منطقه خشک قرار گرفته ایم وبارندگی در این مناطق بسیار محدود می باشد لذا تقویت سفرهای اب زیر زمینی با اجرای این گونه طرح ها می تواند نقش به سزایی در سفرهای اب زیر زمینی داشته باشد .


نماینده شهرستانهای شرقی استان در مجلس شورای اسلامی گفت: این پروژه بین المللی در شهرستان ریگان به مدت 10سال مورد بی مهری قرار گرفته بود که با تامین اعتبار امروز مجددا کار تحقیقاتی ان در این شهرستان اغاز شد .

نیکزادی پناه با اشاره به اینکه اجرای این گونه طرح ها می تواند تاثیر به سزایی در اب پایدار وسفرهای اب زیر زمینی داشته باشد افزود: مدیران استانی وکشوری برای اجرای این گونه طرح ها ی الگویی تلاش زیادی داشته باشند .


وی گفت: امسال برای تکمیل این پروزه بین المللی ردیف مالی مستقلی در بودجه کشوری در نظر گرفته خواهد شد .

نیکزادی پناه گفت: این طرح به صورت طرح الگویی می تواند در سایر نقاط کشور اجرایی شود .


فرماندار ریگان در این مراسم افزود: این طرح به مدت 10سال در شهرستان ریگان راکد بود که معین اقتصاد مقاومتی وپیگیریهای نماینده شرق استان مجددا از سر گرفته شد .


امین باقری افزود: ردیف بودجه مستقلی جهت تکمیل این ایستگاه تحقیقاتی و ابخوان داری بخش گنبکی ریگان تخصیص داده شود .


وی افزود: پروزه های منابع طبیعی وابخیزداری در این شهرستان به هم متصل شوند تا شاهد رونق شهرستان ریگان وجلوگیری از هجوم شنهای روان به این شهرستان باشیم .

 

انتهای پیام/س

 

پروژه بین المللی ایستگاه تحقیقاتی و ابخوان داری ریگان احیا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.