رفع مشکلات تعاونی‌ها با اجرای طرح ملی سرشماری

رئیس اتاق تعاون کشور از اجرای طرح ملی سرشماری تعاونی ها، به منظور رفع بخشی از مشکلات این شرکت ها، از ابتدای مهر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، بهمن عبدالهی امروز در دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر مازندران در ساری، هدف از اجرای طرح ملی سرشماری تعاونی‌ها را تهیه آمار پایه جهت برنامه ریزی‌های آتی اعلام کرد و گفت: اجرای موفقیت آمیز این طرح نیازمند همکاری همه شرکت‌های تعاونی است.


وی از نبود آمار به عنوان یکی از نواقص بخش اقتصاد غیردولتی در کشور یاد کرد و افزود: بخشی از مشکلات تعاونی‌ها مربوط به اجرای نادرست سیاست‌های اصل ۴۴ در زمینه اقتصاد غیردولتی بویژه بخش تعاونی است.


رئیس اتاق تعاون کشور با اشاره به اینکه ۱۱۰ هزار تعاونی با ۱۴ میلیون عضو هم اکنون در کشور فعالیت دارد، گفت: ۳۰ میلیون نفر در کشور از خدمات تعاونی‌های فعال، در بخش‌های مختلف به صورت مستقیم و غیرمستقیم بهره‌مند هستند.


عبدالهی رشد کمی و کیفی تعاونی‌های کشور را قابل قبول عنوان کرد و افزود: ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تعاونی با عضویت یک میلیارد نفر در دنیا فعالیت دارد و به سه میلیارد نفر خدمات می‌دهد که این نشانگر بکارگیری تعالیم دینی ما مبنی بر تشکیل تعاون حتی در کشور‌های سرمایه داری است.


وی گفت: به دلیل توجه ویژه دولت به رونق و توسعه بخش غیردولتی، در چهار سال گذشته حرکت جدی در بخش تعاون کشور آغاز شد و با هدف رفع مشکلات بخش دولتی در اقتصاد و ارتقا و توسعه بخش غیردولتی، دبیرخانه مشترک اتاق‌های تعاون، اصناف و بازرگانی از ۲ سال پیش تشکیل شد.


عضو شورای پول و اعتبار کشور نقش تعاون‌ها را در ایجاد و توسعه عدالت اجتماعی که یکی از بنیادی‌ترین ارزش‌های بشری است، بسیار تاثیرگذار اعلام کرد که در تقسیم ثروت و جلوگیری از شکاف طبقاتی و فرصت مناسب، جهت ایجاد کار برای اقشار مختلف جامعه، نقش قابل توجه دارد.


۲۲ تعاونی برتر استانی و هفت تعاونی صادرکننده برتر ملی در دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر مازندران در ساری، قدردانی شدند.


انتهای پیام/ع


اجرای طرح ملی سرشماری تعاونی ها، پائیز امسال در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار