مطالبات ۱۰ هزار میلیاردی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از شرکت های بیمه

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مطالبات ۱۰ هزار میلیارد تومانی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از شرکت‌های بیمه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، ایرج حریرچی در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران که امروز در ساری برگزار شد، گفت:  شرکت های بیمه‌ با تاخیر ۸ تا ۱۰ ماهه، ۱۰ هزار میلیارد تومان به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بدهکار هستند که امید است با اختصاص اعتبارات پایدار به بخش سلامت و درمان، این مشکل برای همیشه برطرف شود.


وی با اشاره به اینکه ضریب ابتلا به اختلالات روانی خفیف تا متوسط در ایران از متوسط جهانی بیشتر است، افزود: مطابق بررسی‌ها ۲۳ تا ۳۰ درصد از جمعیت کشور از اختلالات روانی خفیف از قبیل: افسردگی، وسواس و اضطراب رنج می‌برند که نیاز به مشاوره یا دارو‌های اندک برای درمان دارند.


قائم مقام وزیر بهداشت گفت: با موافقت شورای اقتصاد، از طریق سرمایه گذاری خارجی ۱۰ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی شهر‌های تهران، تبریز و شیراز افزوده می‌شود.


ایرج حریرچی با بیان اینکه ۲۱ هزار تخت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور در ۴۵ ماه گذشته تحویل داده شد، افزود: این تعداد تا سه ماه آینده به ۲۴ هزار تخت بیمارستانی افزایش خواهد یافت.


سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین الویت‌های اجرایی اصلی این وزارتخانه در دولت دوازدهم را استقرار نظام ارجاع و برنامه پزشک خانواده، اجرای برنامه‌های تحول و نو آوری در آموزش پزشکی، تامین منابع مالی پایدار، مدیریت شفاف، اصلاح ساختار نظام سلامت، رصد مدیریت و مطالبه مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت بیان کرد.


فلاح استاندار مازندران نیز در این آیین اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت در کشور و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در حوزه‌ی بهداشت و سلامت استان به همت خیران را خواستار شد.


در پایان این مراسم از خدمات ۴ ساله قاسم جانبابایی قدردانی و سید عباس منصوری به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران منصوب شد.


جانبابایی نیز در حکم جدیدش به عنوان معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی شد.


انتهای پیام/ع


بدهکاری ۱۰ هزار میلیاردی بیمه‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۷:۳۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
من پزشک خانواده شاغل در استان فارس هستم
ننیدانم چقدر از بیمه ها طلبکارم و چگونه میتوانم حقوقی را که به حسابم واریز میشود محاسبه کنم
آخرین اخبار