رئیس تبلیغات اسلامی خرم آباد:

شهردار خرم آباد در پذیرایی از زوار سنگ تمام بگذارد

رئیس تبلیغات اسلامی خرم آباد در کمیسیون فرهنگی شورای شهر خرم آباد نسبت به سیاه پوش کردن شهر در روزهای اغازین ماه محرم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر خرم آباد گفت:دهه پایانی ماه ذی الحجه دهه ولایت و شادی مسلمانهاست اما گاهی در سطح شهر با نصب پوسترهایی دهه آخر این ماه را دهه عزا اعلام کرده اند که شایسته نیست.

منصوری گفت: ما نمی خواهیم مانع اجرای مراسمات شادی مردم شویم و در عین حال نیز منکر مراسم عزاداری موسم محرم نیز نمی شویم اما باید توجه داشت هر چیزی سر جای خودش ارزشی دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرم آباد با اشاره به اینکه شهرداری طی مناسبتهای شهادت، شهر را سیاه پوش می کند،افزود: این اقدام اقدام خوبی است اما باید توجه داشت پیشدستی و استقبال ما در امور شادی مطلوب است و باید سعی کنیم به استقبال عزا نرویم که موکدا مطابق با نظر مقام معظم رهبری می باشد.

وی افزود: لذا از شهرداری خواهشمندیم سیاه پوش کردن سطح شهر با نصب پرچم ها حتما در روزهای آغازین ماه محرم باشد.

منصوری در ادامه گفت: نصب پرچم های حی علی العزا در سطح شهر شعار مخالفین ماست و باید مراقب مهر پرچم ها نیز بود.

رئیس سازمان تبلیغات در ادامه مراسم تجلیل از هیئات توسط شهرداری را مطلوب عنوان نکرد و افزود: این کار واکنش بدی دارد زیرا باید با هماهنگی سازمان تبلیغات مشخص شود، کدام هیئت واقعا شایسته تقدیر است و یک هیئت به صرفا بزرگ بودن فضا و امکانات مطرح نشود بلکه ملاک رسالت عاشورایی و متن عمل باشد.

منصوری گفت:پیامدهای تجلیل بی هماهنگی از هیئات مستقیما دامنگیر سازمان تبلیغات می شود.

رئیس سازمان تبلیغات در بخش دیگری از بیانات خود، اربعین را قدرت شیعیان جهان دانست و افزود: ما نیز به عنوان یکی از شهرهایی که در مسیر اربعین قرار دارد، میزبانی را در قسمت ورودی شمالی و جنوبی خرم آباد عهده دار هستیم.

منصوری افزود: دو موکب مردمی خوب جهت استقبال زوار حسینی در منطقه کمالوند و موکب دوم نزدیک پاسگاه چم انجیر جهت پذیرایی از زوار در مرحله بازگشت آماده به خدمت خواهند شد که این مواکب آبروی شهر ما هستند و از شهرداری انتظار داریم همچون سال گذشته در پذیرایی از زوار حسینی سنگ تمام بگذارد.

تعیین جایگاه ها و مراسم عزاداری دهه اول و بحث هیزم که متاسفانه برخی ها اقدام به قطع جنگلها می کنند، هماهنگی با فرمانداری ها در جهت جلوگیری از سو استفاده از هیزم ها و هماهنگی لازم در بحث تهیه گل و خاک از دیگر اموری بود که رئیس سازمان تبلیغات در راستای اجرای یک مراسم عزاداری باشکوه و منظم به ضرورت آنها تاکید کرد.

انتهای پیام/ د

شهرداری در پذیرایی از زوار سنگ تمام بگذارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.