نقض حریم هوایی لبنان و حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سوریه با چراغ سبز آمریکا

پایگاه النشره نوشت نیروی هوایی اسرائیل در عملیات اخیر خود با چراغ سبز آمریکا حریم هوایی لبنان را نقض و به سوریه حمله کرد.

نقض حریم هوایی لبنان و حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سوریه با چراغ سبز آمریکابه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی النشره لبنان به نقل از روزنامه الدیار چاپ بیروت نوشت: «حمله اخیر اسرائیل از حریم هوایی لبنان به سمت سوریه با موافقت آمریکا صورت گرفت. عکس های هوایی که ماهواره ها و هواپیماهای بدون سرنشین ثبت کردند نشان داد در این منطقه موشک های دوربرد در دشت هایی به دور از مناطق مسکونی در منطقه ای نصب شده بود که بیش از آنکه به عمق لبنان نزدیک باشد به مرزهای سوریه نزدیک است. این موضوع باعث شد واشنگتن چراغ سبز بدهد تا نیروی هوایی تل آویو بدون ضوابط به منطقه مصیاف حمله کند از این‌رو اسرائیل تصمیم گرفت از حریم هوایی لبنان استفاده کند.»

از سوی دیگر برخی منابع نزدیک به جریان هشتم مارس (در لبنان) تصریح کردند پس از پیروزی های به دست آمده در لبنان و پس از آنکه اسرائیل به نظر می آید درباره نگرانی های خود در جنوب سوریه ضمانت هایی از آمریکا گرفت، تل آویو تلاش می کند به لبنان چند پیام بدهد. به دنبال شکست آمریکا و اسرائیل در تغییر اصول قطعنامه 1701 موضوع لبنان نیز برجسته و این مسئله باعث شد تا جبهه شمال در طول مرزهای لبنان به یک منبع بزرگ خطر (برای اسرائیل) تبدیل شود. از این‌رو اسرائیل در ابتدا از اجرای بزرگترین رزمایش های خود خبر داد که نخستین بار در آن اشغال شهرک ها شبیه سازی شده بود.

این منابع گفتند اینکه اسرائیل همزمان با رزمایش های نظامی در مرزها، حریم هوایی و زمینی لبنان را نقض می کند اگرچه قدرت نمایی به شمار می آید اما در مقابل به محاسبات داخلی اسرائیل نیز مرتبط است چون تل آویو به دلیل هراس از پیامدهای ناشی از توانمندی های حزب الله از انجام هرگونه عملیات نظامی ضد لبنان ناتوان مانده و به گزینه های دیگر روی آورده است که بارزترین آن انجام عملیات جاسوسی و نصب دستگاه ها در طول مرزهاست به طوری که در منطقه کفرشوبا یک دستگاه مجهز به دوربین مداربسته پیدا شد و تحقیق های ارتش نشان داد این دستگاه چند روز قبل در منطقه نصب شده بود. مبارزان حزب الله نیز پیش از آن یک دستگاه دیگر را در منطقه الباروک کشف کرده بودند. در تحقیق های ارتش بر لزوم اجرای عملیات امنیتی متقابل و نظارت بر هر گونه عملیات نفوذ احتمالی (از اسرائیل) به داخل لبنان که چشم نیروهای بین المللی از آن غافل می شود تاکید شد؛ نیروهایی که از آنها خواسته شده است تحرکات خود را افزایش دهند و هر گونه نفوذ در منطقه عملیاتی خود را کنترل کنند.

 

انتهای پیام/

 

همراهمی آمریکا و اسرائیل در انجام حملات هوایی در سوریه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۲۳:۰۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار