فرماندار تویسرکان؛

14 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالیت میکنند

فرماندار تویسرکان گفت: 14هزار بهره بردار در بخش کشاورزی در شهرستان تویسرکان فعالیت میکنند

14 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالیت میکنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حبیب مومیوند فرماندار تویسرکان با بیان اینکه هشت هزار و 500 هکتار باغ وجود دارد که پنج هزار و 500 هکتار آن باغ گردو با میزان تولید سالانه 15 هزار تن است، افزود: تویسرکان رتبه اول تولید آلو در استان را دارد و میزان برداشت سالانه جو 24هزار تن و گندم 30 هزار تن است.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای تویسرکان در زمینه گلخانه و فعالیت بیش از 27 واحد گلخانه ای در شهرستان افزود: روستای برگچه شهرستان به عنوان روستای گلخانه ای در کشور مطرح است.

فرماندار تویسرکان با اشاره به محدودیت آبی گفت: کشت محصولات کم آب بر در شهرستان شروع شده و با توجه به اینکه میزان بارندگی در شهرستان 410 میلیمتر است.

مومیوند با اشاره به طرح های اقتصادی شهرستان گفت: 2 طرح دارویی تدبیر دارو و هگمتان دارو را در شهرستان وجود دارد که یک مرحله از هگمتان افتتاح شده است اما این 2 طرح نیز مشکل تسهیلات دارند.

وی به تولید الیاف پلیمری اشاره و گفت: طرح بدون گرفتن تسهیلات شروع شده و یک طرح بزرگ صنعتی است که بانک باید همراهی بیشتر داشته باشد.

انتهای پیام/ ص.ف

تویسرکان رتبه اول تولید گردو در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار