اظهارات جنجالی رئیس شورای عالی اسلامی الجزائر: بسم‌الله فقط یک عنوان است که می‌تواند حذف شود!

رئیس شورای عالی اسلامی الجزائر در واکنش به حذف بسم‌الله از کتاب‌های درسی گفت اشکالی در این مسأله نمی‌بیند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه وطن سرب، «بوعبدالله غلام الله»، رئیس شورای عالی اسلامی الجزائر در پاسخ به تصمیم اخیر وزارت آموزش و پرورش این کشور در خصوص حذف «بسم الله الرحمن الرحیم» از برخی کتب درسی گفت اشکالی در این مسأله نمی بیند.

رئیس شورای عالی اسلامی الجزائر در واکنش به این مسأله گفت: به نظر شخصی من بسم الله فقط یک عنوان است به مانند عنوان «جمهوری دموکراتیک خلق الجزائر» و وجود این عبارت به معنای این نیست که کتب ریاضی یا فیزیک، یک کتاب دینی است؛ همچنان‌که حذف آن نیز تأثیری از لحاظ مادی بر این کتب نمی گذارد. البته ما به وزیر پیشنهاد می کنیم در چاپ های بعدی کتب درسی به خاطر آنکه دین رسمی دولت الجزائر اسلام است، آن را درج کند.

وی همچنین گفت هنگام تدوین روش های درسی از شورای عالی اسلامی الجزائر مشورتی گرفته نشده است؛ اما این هیئت از هم اکنون با وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازخوردهای مثبت و منفی در صورت وجود همراهی کرده و در اصلاح ساختار پرورشی و در مقدمه آن، بهبود تدریس علوم انسانی و دینی همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
لعنت خدا بر اینها . مسلمانان مسلمان نما که ابروی مسلمانان را می برد وتازه خود بعنوان عالم بزرگ اسلام جا میزند . واقعا شرم اور است
آخرین اخبار