در واکنش به انتقادات وارده؛

آنگ سان سوچی امسال در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت نخواهد کرد!

مشاور ارشد دولت میانمار و برنده جایزه صلح نوبل امسال در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت نمی‌کند.

آنگ سان سوچی امسال در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت نخواهد کرد!به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، سازمان ملل متحد از مقامات میانمار خواست به خشونت ها علیه اقلیت روهینگیا پایان دهند. این در حالیست که آنگ سان سو چی، مشاور ارشد دولت میانمار و برنده جایزه صلح نوبل که بالاترین مقام اجرایی غیرنظامی این کشور محسوب می شود، همچنان در برابر این خشونت ها سکوت کرده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اوضاع آوارگان روهینگیا را فاجعه بار دانست. وی گفت زنان و کودکان با سوء تغذیه رو به رو هستند. من از همه کشورها می خواهم آنچه در توان دارند برای رساندن کمک های بشردوستانه به آنها انجام دهند.

گوترش در پایان نشست خبری خود جنایات مقامات میانمار را به شدت محکوم کرد. وی در پاسخ به این سوال که آیا این خشونت ها پاکسازی قومی است گفت من این سوال را با سوال دیگری پاسخ می دهم. وقتی یک سوم جمعیت روهینگیا مجبور می شود میانمار را ترک کند آیا شما می توانید کلمه بهتری برای توصیف این مسئله داشته باشید؟

شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار ایجاد معبر انسانی شده است تا به مردم روهینگیا که همچنان در ایالت راخین به سر می برند امدادرسانی شود.

سال گذشته آنگ سان سوچی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد متعهد شده بود از مردم روهینگیا حمایت کند. وی گفته بود ما متعهد می شویم راه حلی پایدار برای دستیابی به صلح، ثبات و توسعه همه جوامع بیابیم.

از زمان آغاز خشونت ها در پایان اوت مقامات میانمار هیچ توضیحی ارائه نداده اند. بسیاری از چهره های جهان از آنگ سان سوچی خواسته اند واکنش نشان دهد. در برابر همه این انتقادات وی اعلام کرده است امسال در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت نخواهد کرد اما روز سه شنبه هفته آینده در یک سخنرانی تلویزیونی شرکت خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار