دبیر کل سازمان ملل: به خشونت‌های علیه مسلمانان روهینگیا پایان دهید/ برجام باید حفظ شود

آنتونیو گوترش از دولت میانمار خواست به خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا پایان دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، آنتونیو گوترش -- دبیر کل سازمان ملل متحد -- امروز (چهارشنبه) اعلام کرد مسلمانان روهینگیای میانمار با اوضاع فاجعه‌بار انسانی روبه رو هستند و خواستار پایان خشونت‌ها علیه آنها هستیم.

بر این اساس، دبیر کل سازمان ملل حملات نیروهای امنیتی میانمار به اقلیت روهینگیا را غیرقابل قبول خواند و از این کشور خواست عملیات نظامی خود را متوقف کنند.

وی تاکید کرد دولت میانمار باید به مسلمانان در ایالت «راخین» حق شهروندی اعطا کند تا آنها بتوانند زندگی عادی خود را داشته باشند.

گوترش در سوالی مبنی بر اینکه آیا رفتار دولت میانمار با مسلمانان این کشور مصداق پاکسازی قومی است گفت: وقتی یک سوم جمعیت یک قوم مجبور به فرار از کشور می‌شوند با کدام لغت بهتر می‌توان آن را توصیف کرد؟

وی گفت: برجام توافق بسیار مهمی است و به تنش‌زدایی و ایجاد ثبات کمک کرده است. همه طرف‌ها باید هرآنچه در توان دارند برای حفظ این توافق انجام دهند.

گوترش همچنین مدعی شد آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی باعث تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره شده‌ است. با این وجود، تنها با راه حل سیاسی می‌توان این بحران را حل کرد زیرا اقدام نظامی خرابی‌هایی به بار خواهد آورد که از بین بردن آنها آنها چندین نسل طول خواهد کشید.

انتهای پیام/

درخواست گوترش برای پایان خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار