آغاز تحقیقات درباره ماه عسل جنجالی وزیر خزانه‌داری آمریکا

«استیون منوچین» به دلیل درخواست برای استفاده از هواپیمای دولتی آمریکا در ماه عسل اروپایی‌اش، مورد سوال قرار گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ درخواست «استیون منوچین»، وزیر خزانه داری آمریکا، برای استفاده از جت دولتی آمریکا جهت رفتن به یک ماه عسل پرهزینه به دور اروپا برای وی دردسرساز شد و حالا باید پاسخگوی بازرس کل امور خزانه داری آمریکا باشد.

منوچین و همسرش «لوییس لینتون»، یک بازیگر انگلیسی، ماه ژوئن در واشنگتن مراسم ازدواج خود را برگزار کردند و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، همراه با ملانیا، همسر رئیس جمهور، نیز در آن شرکت داشتند. منوچین سپس درخواست یک هواپیما از نیروی هوایی آمریکا را ارائه داد که هزینه هر ساعت پرواز آن 25 هزار دلار است. وزیر خزانه داری آمریکا و همسرش در نهایت از این هواپیمای پرهزینه برای ماه عسل اروپایی خود به اسکاتلند، فرانسه و ایتالیا در فصل تابستان استفاده نکردند و درخواست از جانب منوچین لغو شد.

آغاز تحقیقات درمورد ماه عسل جنجالی وزیر خزانه داری آمریکا

سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا در توجیه این اقدام مدعی شد منوچین 54 ساله برای دارا بودن یک مسیر امن ارتباطی در پرواز چنین درخواستی را مطرح کرده بود و پس از آنکه دریافت راه های دیگری نیز برای تامین امنیت در این سفر وجود دارد، از تصمیم خود منصرف شد.

سخنگوی وزارت خزانه داری در ادامه افزود: وزیر، عضوی از شورای امنیت ملی است و مسئولیت هایی در ارتباط با تروریسم و اطلاعات مالی بر عهده دارد. ضروری است که وی به راه های ارتباطی ایمنی دسترسی داشته باشد و این وظیفه ما است تا طیف گسترده ای از گزینه ها را که به وی امکان دسترسی آسان به راه های ارتباطی مختلف را می دهد، فراهم کنیم. استفاده از هواپیمای نظامی هم یکی از این راه ها است.

معمولا در آمریکا از پروازهای نظامی برای اعضای دولت که ارتباط مستقیمی با امنیت ملی این کشور دارند، استفاده می شود.

آغاز تحقیقات درمورد ماه عسل جنجالی وزیر خزانه داری آمریکا

منوچین در ماجرایی دیگر نیز تحت پرسش بازرس کل خزانه داری آمریکا قرار دارد. وی و همسرش 21 اوت و در جریان خورشیدگرفتگی کامل آمریکا با استفاده از هواپیمای دولتی به کنتاکی سفر کردند، در صورتیکه این سفر امنیتی نبوده و نیاز به استفاده از هواپیمای نیروی هوایی نداشت. دفتر منوچین مدعی شده است وی به کنتاکی رفت تا در یک جلسه مربوط به اصلاحات مالیاتی حاضر شود نه اینکه خورشیدگرفتگی را تماشا کند.

همسر 36 ساله منوچین نیز تصاویر متعددی از خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته که لباس های گرانقیمتی از طراحان روز دنیا بر تن دارد. در این عکس ها، مشخص است «لوییس لینتون» در هتل های لوکس اقامت داشته که همین موضوع انتقاد شهروندان آمریکایی را نسبت به ولخرجی های او به همراه داشته است.

 

انتهای پیام/

 

وزیر خزانه‌داری آمریکا بازجویی می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
واقعاکه
آخرین اخبار