کارخانه قند در دهلران احداث می شود

استاندار ایلام گفت: کارخانه قند به زودی در دهلران احداث می شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ استاندار ایلام گفت : در مذاکراتی که با صندوق بازنشستگی کشور صورت گرفت قرارشد و با توجه به توسعه کشت چغندرقند در استان ایلام،یک واحد کارخانه قند در منطقه دشت عباس دهلران احداث شود.

 

محمد رضا مروارید افزود: در حال حاضر سطح زیر کشت چغندرقند در استان ایلام حدود 150 هکتار با 9 هزار تن محصول است که این میزان تا چهار هزار هکتار قابل توسعه است.

 

وی تأیکد کرد: چغندر قند در مناطق جنوبی ایلام به صورت پاییزه و در مناطق شمالی در فصل بهار کشت میشود و همین مزیت نیز میتواند به فعالیت کارخانه قند در طول سال کمک کند.

 

استاندار ایلام با اشاره به اینکه کشت پاییزه چغندرقند علاوه بر صرفه اقتصادی برای کشاورزان، میزان آب کمتری نیاز دارد، گفت: کارخانه قند به عنوان یک صنعت پایه میتواند صنایع جانبی را نیز به همراه داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: کشت این محصول، علاوه بر درآمد مناسب برای کشاورزان، نقش بسیار مهمی در تقویت و حاصلخیزی خاک مزارع را به همراه دارد.

 

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: کشت پاییزی این محصول، اشتغال در فصل زمستان را به همراه دارد که در صورت ایجاد کارخانه قند برای بیش از دو هزار نفر از ساکنین منطقه شغل ایجاد می شود.

 

انتهای پیام/ح

 

احداث کارخانه قند در دهلران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.