مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه مدرسه باید محل زندگی و جایگاه خوسازی و اخلاق گرایی باشد گفت: اگر بتوانیم در مدارس اخلاق گرایی و خود سازی را درونی سازی کنیم جامعه نیاز به نگهبان ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محمد محسن بیگی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در جمع مدیران مدارس شهرستان زرند گفت : مدرسه واژه ای مقدس است و عوامل آن با افزایش دانایی و آگاهی به جنگ جهل و نادانی در راستای تقویت عقل و تشخیص درست می روند.
وی ضمن سخنانی به اهمیت و ارزش کار مدیران مدارس پرداخت و افزود: مدیران مدارس مهمترین مرجع تشخیص نیاز های دانش آموزان و جامعه می باشند زیرا مدارس بهترین کانال برای تغییر پایدار و ماندگار در ذهن، فکر و اندیشه افرد یک جامعه هستند.
محسن بیگی تشخیص درست توانمندی های دانش آموزان متناسب با نیاز جامعه را از مهمترین وظایف مدیران دانست و اظهار کرد: مدیر مدرسه مهترین و بهترین مرجع تشخیص در آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به سلطه آموزش بر پرورش تصریح کرد: ما در مدرسه نباید فقط به دنبال آموختن علم باشیم بلکه باید تربیت و پرورش دانش آموزان نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد زیرا آموزش فقط یکی از ابعاد تربیت برای رشد و تعالی افراد است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت : اگر در نظام تعلیم و تربیت به دنبال ساختن انسان به معنای واقعی هستیم باید نقش رهبری آموزشی داشته باشیم تا مدارس محل زندگی و مراودات اجتماعی و اخلاقی دانش آموزان شوند.
محمد محسن بیگی با بیان اینکه توجه به تمامی توانمندی ها و استعداد های دانش آموزان در مدارس ضروری است افزود: متاسفانه در مدارس فقط به تقویت حافظه دانش آموزان می پردازیم در حالیکه سایر توانمندی ها را نادیده می گیریم هرچند ممکن در حوزه قبولی در دانشگاه ها و نمرات کمی موفقیتی ایجاد شود اما در ایجاد توانمندی و مهارت آموزی در دانش آموزان هیچ اقدامی صورت نمی گیرد.
انتهای پیام/ی

مدرسه ، محل خود سازی و اخلاق گرایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.