رهبر انصارالله یمن: دخالت عربستان در یمن به خواست آمریکا بوده است

عبدالملک بدر الدین الحوثی در سخنرانی خود درباره آخرین منطقه‏‎ گفت دخالت عربستان و امارات در یمن خواست مستقیم آمریکا بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، عبدالملک بدر الدین الحوثی،  دبیرکل جنبش انصار الله یمن گفت: یمن با تجاوزگری نظامی و اقتصادی روبروست. ائتلاف سعودی زیرساخت‌های اقتصادی یمن را ویران می‌کند و به عمد بانک مرکزی را منتقل کرد تا رنج‌های اقتصادی تشدید شود. 
 
بدرالدین افزود: دخالت عربستان و امارات در یمن با تصمیم مستقیم آمریکا صورت گرفته است.
 
دبیر کل جنبش انصارالله تاکید کرد: عربستان سعودی می‌خواهد همه را در منطقه مطیع خود کند و همین مساله مشکلات زیادی را در منطقه ایجاد کرده است.تاکنون رژیم سعودی در یمن با شکست‌های زیادی مواجه شده است اما آنها قصد دارند شکست‌های خود در عراق و سوریه را در یمن جبران کنند.
 
بدرالدین افزود: پایداری‌ها در سوریه، عراق، لبنان و پایداری ملت بزرگ یمن عامل ضعیف شدن برنامه آمریکا در منطقه است. نیروهای بسیج مردمی در عراق و حزب الله لبنان به طور گسترده به مقابله با تکفیری‌ها کمک کردند. 
 
رهبر انصارالله یمن همچنین گفت: سیاست های نادرست رژیم سعودی بر اوضاع داخلی عربستان تأثیر گذاشته است. راهی برای رهایی  ملت عربستان جز با تحرکات مردمی وجود ندارد تا رژیم  حاکم به تغییر رفتارش مجبور شود. 
 
بدرالدین افزود: رژیم سعودی در صحنه داخلی از نظر سیاسی و اقتصادی با بحران روبروست. به طور کامل با ملت عربستان اعلام همبستگی می کنیم و از تحرکات مؤثر مردمی برای تغییر سیاست های ریاض حمایت می کنیم. شکست تکفیری‌ها در عراق، سوریه و لبنان شکست بزرگی برای سعودی‌هاست. 
 
بدرالدین افزود: آمریکا و اسرائیل در پشت پرده رنج ها و مشکلات در منطقه هستند و تلاش می کنند بر منطقه سلطه پیدا کنند. ضعیف شدن مزدوران در منطقه آشکار است، هر چند که با وجود تلفات و خسارت های سنگین آنها، نبرد هنوز تمام نشده است. 
 
او خاطرنشان کرد: نشانه هایی از آمادگی سعودی‌ها برای تشدید حملات نظامی در نهم، صرواح و منطقه ساحل یمن وجود دارد. هدف از مرحله بعدی تشدید عملیات نظامی در یمن، جبران شکست های عربستان در عراق و سوریه است. رژیم سعودی با وجود پول های هنگفتی که هزینه کرد، متحمل شکست بزرگی شد. 
 
عبدالملک بدرالدین گفت: نیروی دریایی یمن تهدیدی برای کشتیرانی در باب المندب نیست. ما توانمندی های دریایی داریم که می‌توانیم به بنادر عربستان و سواحل فلسطین اشغالی برسیم.  
 
او افزود: بیش از چهل محور جنگی با متجاوزان سعودی داریم که در آن هزاران مبارز از فرزندان یمن در حال جنگیدن هستند. کسانی که در جبهه ها می جنگند از همه مذاهب هستند و قبایل حضور گسترده و قابل توجهی دارند. تاریخ ایستادگی قبایل یمنی در برابر متجاوزان سعودی را ثبت خواهد کرد. 
 
بدرالدین تاکید کرد: در این شرایط که دشمن خود را برای حملات جدید آماده می کند در حال آماده کردن مبارزان برای اعزام به جبهه ها هستیم. نیروی موشکی یمن این ماه، آزمایش موفقیت آمیز موشکی داشت که برد آن به ابوظبی رسید. امارات امروز در برد موشک های ما قرار دارد و به شرکت های خارجی درباره سرمایه گذاری در این کشور هشدار می دهیم. از این به بعد امارات دیگر کشور امنی نخواهد بود و هر لحظه ممکن است هدف موشک های ما قرار بگیرد. 
 
او خاطر نشان کرد: ما هواپیماهای بدون سرنشین داریم که صدها کیلومتر در داخل عربستان پرواز می کنند. تلاش می کنیم قدرت موشکی خود را به گونه ای تقویت کنیم که به هر هدفی در عربستان و امارات برسیم. 
 
انتهای پیام/
 

سخنرانی رهبر انصارالله یمن درباره آخرین تحولات منطقه‏‎

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار