جمع آوری بیش از 1 میلیارد زکات در استان سمنان

طی پنج ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان زکات در استان سمنان جمع آوری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، اسماعیل رنگریز رئیس اداره زکات کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه طی پنج ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان زکات در استان سمنان جمع آوری شده است گفت : از این میزان ۷۱ درصد سهم رفع نیازهای فقرا خواهد بود و ۲۹ درصد مابقی در پروژه های عمرانی هزینه می شود.

 

وی افزود: گرمساری ها با پرداخت ۴۳۵میلیون تومان بیشترین سهم را در جمع پرداخت کنندگان زکات بر عهده داشتند و بعد از آن دامغان، سمنان، میامی، سرخه، شاهرود، مهدیشهر و آرادان قرار دارند که نشان می دهد حجم مشارکت مردم در پنج ماه اخیر ۷۰درصد تعهد کمیته امداد سمنان را عملیاتی کرد.

 

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه تعهد این نهاد برای جمع آوری زکات تا پایان سال جاری شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است، ابراز داشت: میزان تعهد کمیته امداد در پنج ماهه نخست سال جاری دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود که با همت خیران توانستیم بیش از میزان تعهد شده را محقق کنیم.

 

رنگریز با بیان اینکه بالغ بر ۸۹ میلیارد ریال زکات واجب، مستحبی، فطره و غیرنقدی در استان سمنان طی سال گذشته جمع آوری شده است، تصریح کرد: طی پنج ماهه نخست سال جاری تاکنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی توسط مردم پرداخت شد.

 

وی تاکید کرد: شفاف سازی هزینه کرد زکات جمع آوری شده در اولویت برنامه های کمیته امداد استان سمنان است لذا در تلاشیم تا میزان زکات پرداخت شده و اقدامات عمرانی در این راستا به خوبی اطلاع رسانی شود.


انتهای پیام / ه


جمع آوری زکات در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار