امام جمعه گرگان:

جوانان مرعوب و خودباخته دنیای غرب نشوند/ هدف غرب فروپاشی خانواده در کشور‌های اسلامی است/ استقلال کردستان خطری برای عراق و منطقه است

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه خانواده در دنیای غرب جایگاهی ندارد از جوانان خواست که مرعوب و خودباخته فرهنگ غرب نشوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گرگان اظهار کرد: خانواده در اسلام بنیان جامعه است و بسیار مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه نظام هستی تحت اراده ذات اقدس الهی است، بیان کرد: خدا به عنوان سازنده است و هر لحظه‌ای خدا این عالم را می‌سازد، اما نه با اعضا و جوارح؛ این ما هستیم که به خاطر نقص داشتن وقتی می‌خواهیم چیزی را بسازیم ابزارالات می‌خواهیم و اگر مواد اولیه نباشد، امکان ساخت و ساز برای ما وجود ندارد.

امام جمعه گرگان در خصوص ۲۴ ذیحجه که به نام روز مباهله نامگذاری شده است به تشریح تاریخی این واقعه اشاره و عنوان کرد: باید وقایع تاریخی را مطالعه و از آن درس بگیریم.

نورمفیدی با اشاره به اهمیت بنیان خانواده در اسلام افزود: محبوبترین بنایی که در زندگی بشر است بنایی است که به واسطه ازدواج زن و مرد اتفاق می‌افتد و بدترین حلالی که خداوند از آن بدش می‌آید طلاق است.

وی، آرامش بشر را در تشکیل خانواده دانست و تشریح کرد: خانواده در دنیای غرب معنا ندارد؛ چنانکه امروز در کشور‌هایی نظیر اسپانیا تظاهرات به راه انداختند که ازدواج همجنس‌بازان صورت بگیرد؛ واقعا معلوم نیست دنیا به کدام مسیر حرکت می‌کند.

امام جمعه گرگان تأکید کرد: امروز کار‌های بسیار خطرناکی که در دنیا انجام می‌شود خانواده‌های کشور‌های اسلامی را از هم می‌پاشاند که باید حواسمان باشد.

نورمفیدی با اشاره به اینکه از هدف قرار دادن خانواده توسط دنیای غرب برای فروپاشی این کانون احساس خطر می‌کنم، به جوانان توصیه کرد تا این قدر خودباخته و مرعوب دنیای غرب نباشند.

وی گفت: نباید فریب آنچه از دروازه‌های غرب وارد کشور می‌شود را بخوریم، بنابراین توجه داشته باشیم که خانواده مهم است و آرامش انسان و زندگی بشر این است که بنای خانواده مستحکم باشد.

امام جمعه گرگان با تأکید بر اینکه الگوی خانواده‌های کشور‌های اسلامی باید حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) باشد، مطرح کرد: دنیای غرب، چون در باتلاق و منجلاب فرو رفته است و می‌خواهد دیگران را نیز به این سمت بکشاند.

نورمفیدی با اشاره به روز تکریم بازنشستگان تبیین کرد: باید از کسانی که سال‌های سال تجربه اندوختند تکریم کنیم و از نظر مسائل اقتصادی باید به بازنشستگان توجه شود.

وی در خصوص استقلال کردستان و عراق در شرایط کنونی؛ مطرح شدن این موضوع را خطری بزرگ برای عراق دانست و توضیح داد: کشور عراق هنوز از مسائل داخلی، وجود داعش خلاص نشده است در این شرایط رئیس کردستان عراق مسئله استقلال کردستان و جدایی کردستان از عراق را مطرح کرده که این اتفاق قطعاً مسئله‌ای بدتر از داعش را برای عراق رقم خواهد زد و نه تنها ترکیه و سوریه بلکه ایران را نیز دچار خواهد کرد.

امام جمعه گرگان، استقلال کردستان از عراق را مشکل منطقه‌ای بسیار حاد عنوان و تصریح کرد: استقلال کردستان مسئله‌ای است که عراق و کشور‌های منطقه را تهدید می‌کند و قطعاً دولت مرکزی نخواهد پذیرفت و کشتار‌هایی به وجود می‌آید و زیانی بدتر از داعش در عراق به وجود می‌آید.

نورمفیدی ابراز امیدواری کرد: تصمیم‌سازان عراق سر عقل آیند، چراکه مسئله مهم امروز نجات عراق است.

انتهای پیام/پ

مسئله مهم امروز نجات عراق است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.