افتتاح موزه زمین‌شناسی در لارستان

مجموعه موزه زمین‌شناسی «آسانا» در لارستان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با حضور معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه لارستان مجموعه موزه زمین‌شناسی آسانا در لارستان افتتاح شد.

مینا زمانی مدیر مجموعه زمین‌شناسی آسانا گفت: در این مجموعه بیش از ۱۵۰ نمونه سنگ‌ها و کانی‌ها که از کل کشور جمع‌آوری شده، به نمایش گذاشته شده است.

وی هدف از راه‌اندازی این مجموعه را همگانی‌سازی آموزش‌های زمین‌شناسی و آشناسازی بازدیدکنندگان با سنگ‌ها و کانی‌ها دانست.

زمانی بابیان اینکه تأسیس این مجموعه برای گروه زمین‌شناسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: رشته زمین‌شناسی بر مبنای مشاهده واحد‌های مختلف سنگی، کانی‌ها و نیز ساختار‌ها و عوارض زمین‌شناسی بر سرزمین استوار است و ازآنجاکه این امر به دلیل بُعد مسافت، محدودیت زمانی امکان‌پذیر نیست، وجود مجموعه زمین‌شناسی جهت آشنایی هرچه بهتر دانشجویان و دانش‌آموزان از ضروریات بود.

وی بیان کرد: در این راستا مجموعه گروه زمین‌شناسی در سه بخش مجزای سنگ‌شناسی، کانی‌شناسی و فسیل‌شناسی دایر است.

مدیر مجموعه موزه زمین‌شناسی «آسانا» لارستان تصریح کرد: کتابخانه تخصصی حاوی کتاب‌های مرتبط با موضوعات زمین‌شناسی فیزیکی، تاریخی، کانی‌شناسی و سنگ‌شناسی هم در این مجموعه وجود دارد.

این مجموعه که به‌صورت خصوصی و دائمی در لارستان برپاشده است، جزء اولین مجموعه‌های طبیعی و شخصی در جنوب استان فارس است که روز‌های یکشنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۷ الی ۲۰ به آدرس لار، شهر جدید، خیابان معلم ۴ بلوک دوم، پلاک ۱۷ پذیرای علاقمندان است.
انتهای پیام/ر

افتتاح موزه در لارستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار