امام جمعه قزوین : نباید در مقابل بدعهدی آمریکا در موضوع برجام سکوت کرد

امام جمعه قزوین گفت : اعتماد به آمریکا پیشرفت، استقلال، امنیت، عزت و آبروی ایرانی اسلامی را به مخاطره انداخته است و امروز شاهد نتایج اعتماد به استکبار در برجام هستیم.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود : با تصویب برجام ، کشور دچار خسران‌های زیادی در حوزه‌های طب و درمان، اقتصادی و امنیت شدو آبروی بین المللی ما دچار مخاطره شده است .

وی اضافه کرد : آمریکا هر روز با اسلحه واقعی برجام که در دستانش قرار دارد به تهدید ایران می‌پردازد و تحریم‌ها هم محکم‌تر و هم به تعداد شخصیت‌ها و شرکت‌های تحریم شده ، افزوده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت : امروز آمریکایی‌ها شرایطی را به وجود آورده‌اند که شاید بخواهند ما نقض برجام کنیم تا در مجامع جهانی مطرح کنند که ایران ناقض برجام بود تا ما را به مجامع حقوقی بکشانند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود : باید به جای اعتماد به آمریکا به قرآن و توصیه‌های الهی اعتماد کنیم؛ قرآن به ما می‌گوید دشمنان اسلام تمایل دارند شما را خسته و ضعیف ببینند.

امام جمعه قزوین گفت : منافع شخصی و مطامع حزبی نباید مصالح ملی و مبانی دینی ما را تحت الشعاع قرار دهد و امروز عده‌ای در حال تحمیل این فضا به ما هستند؛ تقوای سیاسی عامل نجات و حفظ ما در این شرایط است.

وی اضافه کرد : عده‌ای در مقابل نیرنگ آمریکا فریب خوردند و باید بابت این خسارت و گزارش غیر راستین به ملت ایران، از خداوند و مردم طلب بخشش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به کشتار مردم مسلمان میانمار گفت : دولت جنایتکار میانمار هزاران نفر از مردم مسلمان میانمار را آواره کرده و خانه‌هایشان را به آتش کشیده است در حالی که مجامع جهانی با سکوت به تماشای این ظلم‌ها نشسته‌اند.

وی افزود : زمانی که فتنه‌گران را در ایران برای منع فتنه‌گری با تمام امکانات در حصر خانگی قرار داده‌اند، مجامع جهانی که در مقابل کشتار مسلمانان میانمار سکوت می‌کنند فریادشان بلند می‌شود که ایران حقوق بشر را رعایت نمی‌کند.

امام جمعه قزوین گفت : آیا هزاران نفری که در میانمار تحت جنایات دولت این کشور و با اشاره برخی از این مجامع جهانی کشته می‌شوند، جزو حقوق بشر نیستند؟ عده‌ای که گاهی برای حمایت از حیوانات صدای خود را بلند می‌کنند، امروز سکوت کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد : اگر همین الان فتنه‌گری بمیرد همان‌هایی که در رسانه‌ها، خود را هلاک می‌کنند و فتنه به پا می‌کنند در تشییع جنازه آنها هم شرکت نمی‌کنند حتی در مواقعی اتفاق افتاده که باز هم مومنین جنازه آنها را تشییع می‌کنند این نشان دهنده این امر است که ما به شدت به ولایت و تقوای الهی نیازمندیم.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه اجرای همه پرسی در کردستان عراق اشاره کرد و گفت : این منطقه دارای ذخایر زیرزمینی و آبی قابل اهمیتی است و صهیونیست‌ها بسیار امیدوارند که این منطقه از عراق جدا شده و یهودی‌ها با هدایت صهیونیست‌ها از سراسر دنیا در این منطقه جمع شوند و چیزی شبیه اتفاقی که در سرزمین‌های اشغالی اتفاق افتاد را در این منطقه نیز ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: صهیونیست‌ها با این کار می‌خواهند برای مسلمانان ایران و عراق مزاحمت ایجاد کنند و ما باید مواظب باشیم و دولتمردان ما در تلاشند تا این اتفاق در منطقه پیش نیاید.

وی در باره سالگرد کشتار بی رحمانه صهیونیست ها در اردوگاه صبرا و شتیلا و کشتارهای فراوان دیگری که در اردوگاه‌های مختلف پناهندگان فلسطینی بی پناه انجام شد گفت : در این اردوگاه در مقابل چشم مجامع بین‌المللی قتل عام بی‌رحمانه جمعیت زیادی از پناهنگان را انجام دادند و این امر به ظاهر در تاریخ بایگانی و فراموش شد اما مسلمانان باغیرت تا زمانی که انتقام این مسلمانان را نگیرند از پا نخواهند نشست.

انتهای پیام/

 

متن سخنرانی امام جمعه قزوین در نماز جمعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار