مرز شلمچه آماده ترین گذرگاه برای عبور زائران

استاندار خوزستان امروز در سفر به خرمشهر از مهیا شدن آخرین زیرساخت ها در مرز شلمچه برای استقبال از زوار اربعین حسینی بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛غلامرضا شریعتی سپس در جلسه ستاد اربعین ۹۶ خرمشهر حضور یافت و گفت:مرز شلمچه مانند سال گذشته بهترین و آماده ترین مرز برای سفر زائران عتبات عالیات در سراسر کشور است.

او با بیان اینکه کارها برای اتمام پارکینگ ۵۰ هکتاری و روشنایی آن در حال انجام است افزود: ضمن افزایش گیت های خروجی ، امسال در دو طرف جاده شلمچه گارد ریل نصب و این مرز به اورژانس هوایی مجهز می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیون و ۸۳۰ هزار زائر ایرانی و ۵۸۶ هزار اتباع خارجی از شلمچه راهی عتبات عالیات شده اند گفت:در اربعین حسینی امسال ۴۲۰ موکب به زوار خدمات رفاهی و روزانه ۷۵ هزار پرس غذا ارائه می دهند.

استاندار خوزستان افزود:زیر ساختها امسال در شلمچه رشد چشمگیری داشته به طوری که۱۲۰ محل اسکان موقت با ظرفیت ۱۵ هزار نفر،۲۰ بیمارستان ، مرکز درمانی و پایگاه های اورژانس و اتوبوس آمبولانس،۶۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در طول ۱۱ کیلومتر مرز وپارگینگ ۵۰ هکتاری با ظرفیت ۵۳ هزار خودرو برای رفاه حال زائران فراهم شده است.

هر ساله با فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان بسیاری از زائران با استفاده از ظرفیت های تردد زمینی،هوایی،ریلی و دریایی خود را از شلمچه به کربلای معلی می رسانند.

انتهای پیام/د

مرز شلمچه آماده میزبانیِ افزون بر 2 میلیون زائر اربعین حسینی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.