بازدید دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از طرح‌های نفتی و گازی قشم

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در سفر به منطقه آزاد قشم از 6 طرح صنعتی عظیم حوزه نفت، گاز و انرژی با پیشرفت های متفاوت بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی بانک و هیأت همراه امروز از نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی شرکت قشم مولد، تولید نفت و قیر شرکت بهین پالایش قشم، اسکله نفتی حرا، نیروگاه 500 مگاواتی گسترش انرژی غدیر، سایت سوخت رسانی به کشتی ها و پالایشگاه شیرین سازی گاز گورزین بازدید کرد.

شرکت قشم مولد نخستین پروژه‌ای بود که در این سفر مورد بازدید دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور قرار گرفت.

این شرکت فعالیت خود را برای تولید برق به ظرفیت 70 مگاوات در فاز اول شامل دو واحد توربین گازی F 5 و یک واحد توربین گازی F 6 و تولید بخار به ظرفیت 230 تن در ساعت و 800 متر مکعب آب در ساعت و ایستگاه پست برق 230 کیلو ولت و چهار خط خروجی 230 کیلوولت در قشم آغاز کرده است.

  شرکت فوق با یک میلیون و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری همچنین در فاز دوم عملیات توسعه ای خود تولید آب و برق به ظرفیت 500 مگاوات برق را در دستور کار خود قرار داده است.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد در مسیر بازدید از طرح‌های صنعتی در جریان روند فعالیت پالایشگاه تولید قیر و فرآورده‌های نفتی شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم هم قرار گرفت. 

فاز اول پالایشگاه تولید قیر و فرآورده از نفت خام سنگین شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم با 5 هزار میلیارد ریال معادل 137 میلیون دلار سرمایه گذاری قرار است شهریور ماه سال 1397 و فاز دوم آن خرداد ماه سال 1398 به بهره برداری برسد.

طرح سوخت رسانی به کشتی‌های عبوری در خلیج فارس «بانکرینگ سوخت» پروژه دیگری بود که مورد بازدید مرتضی بانک و تیم همراه وی قرار گرفت.

  اطلاعات طرح بزرگ و مهم سوخت رسانی به کشتی های عبوری در خلیج فارس با ظرفیت 750 هزار تُن در ماه که فاز نخست آن با 50 هزار تُن ظرفیت بهمن ماه سال گذشته به بهره برداری رسید نیز به اطلاع مشاور رییس جمهور رسانده شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در ادامه بازدیدها در منطقه آزاد قشم سری هم به اسکله نفتی حرا زد و از نزدیک با روند فعالیت این اسکله آشنا شد.  اسکله نفتی حرا به طول 1370 متر با دو هزار و 340 میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی با ظرفیت 16 میلیون تُن تخلیه و بارگیری نفت خام و فرآورده های نفتی قرار است اردیبهشت سال 1398 در جزیره قشم به بهره برداری برسد.

  نیروگاه گسترش انرژی غدیر (انرژی گستر قشم) که فعالیت خود را با هدف تولید همزمان آب و برق در قشم شروع کرده است، نیز مورد بازدید تیم دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور قرار گرفت.

  مرتضی بانک در این بازدید با روند فعالیت شرکت انرژی گستر قشم با 18 درصد پیشرفت فیزیکی و سرمایه گذاری 386 میلیون یورو و سه هزار و 550 میلیارد ریالی قرار است 500 مگاوات برق و 100 هزار متر مکعب آب در روز در این پروژه تولید شود، آشنا شد.

پالایشگاه شیرین سازی گاز گورزین از دیگر طرح های این حوزه بود که مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از آن بازدید کرد.

طرح احداث پالایشگاه شیرین‌سازی گاز گورزین با 338 میلیون یور و دو هزار و 156 میلیون ریال اعتبار که 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به مرحله عملیات پیش راه اندازی رسیده هم مورد بازدید دکتر بانک و تیم همراه قرار گرفت.

انتهای پیام/س

سفر دبیر مناطق آزاد کشور به قشم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.