نمازجمعه کرمان؛

جلوی نسل کشی مسلمانان را بگیریم

امام جمعه موقت کرمان گفت: در چند سال گذشته در کشورهای مختلف نسل کشی بین مسلمانان با توطئه ای از سوی دشمنان اسلام در حال رخ دادن است.

جلوی نسل کشی مسلمانان را بگیریمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حجت الاسلام مهدی عرب پور در خطبه های نماز جمعه کرمان که در مصلی امام علی(ع) کرمان برگزار شد با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در خصوص فاجعه میانمار گفت : کشورهای اسلامی باید مراکز بین المللی و سازمان ملل را نسبت به کشتار مسلمانان میانمار حساس کنند.

وی با اشاره به سالروز قتل عام مردم مظلوم فلسطین در اردوگاه های صبرا و شتیلا گفت: صهیونسیت های جنایتکار با بی رحمی مسلمانان را به خاک و خون کشیدند.

حجت الاسلام عربپور به مناسبت روز مباهله اشاره واظهار داشت: این روز به عنوان روز خانواده نامگذاری شده است و خانواده رکن اساسی جامعه بشمار می آید که اگر این رکن سالم باشد جامعه به سمت سعادت می رود.

وی تصریح کرد: خانواده سنگ بنا و زیرساخت جامعه است و در صورت تربیت صحیح جامعه رستگار می شود.

خطیب جمعه کرمان گفت: خانواده کانونی برای تربیت و رشد است و اگر در آن آرامش باشد جامعه به جهت درست هدایت خواهد شد.

وی با بیان اینکه اسلام به مساله خانواده اهمیت زیادی قائل شده افزود: اگر بنیان خانواده سست شود، معضلات اجتماعی زیادی به وجود می آید.

حجت الاسلام عربپور گفت: این ایام حزن و عزاداری سیدالشهدا(ع)  وماه محرم نزدیک است و باید در نشست ها پیام این ماه را تببین کنیم و از فرصت ماه های محرم و صفر برای بالابردن سطح آگاهی و بصیرت مردم استفاده کنیم.

وی افزود: خطیبان و مداحان ضمن مرثیه و نوحه سرایی برای امام حسین(ع) و خاندان مطهرشان باید در تببین پیام عاشورا نیز بکوشند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید تاکید کرد: تحصیل و کسب علم باید همراه با آگاهی باشد و مدرک به درد جامعه ما نمی خورد و همچنین در کنار علم آموزی به تزکیه نفس بکوشیم.

انتهای پیام/ح

نسل کشی مسلمانان توطئه دشمن است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.