وزارت خارجه روسیه اظهارات تهاجمی آمریکا علیه کره شمالی را محکوم کرد

وزارت امور خارجه روسیه از تکرار اظهارات تهاجمی و خصمانه واشنگتن در قبال بحران کره شمالی ابراز تاسف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از ایندیپندنت، وزارت امور خارجه روسیه افزون بر اینکه آزمایش موشکی اخیر کره شمالی بر فراز ژاپن را محکوم کرد، از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل انتخاب جملات خصمانه درباره  این بحران انتقاد کرد.

این وزارت خانه در بیانیه ای اعلام کرد: آزمایش موشکی اخیر کره شمالی غیرقانونی بود؛ متأسفانه اظهارات تهاجمی هم تنها چیزی است که از سوی واشنگتن شنیده می شود.

«دمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین، نیز روز گذشته (جمعه) اعلام کرد: آخرین آزمایش موشکی کره شمالی بخشی از اقدامات تحریک‌آمیز و ناپذیرفتنی  این کشور بود و شورای امنیت سازمان ملل معتقد است که چنین اقداماتی دیگر نباید رخ دهند.

او  این اظهارات را پس از آزمایش موشکی کره شمالی در روز جمعه مطرح کرد. وی افزود: ما در روسیه به شدت نگران اینگونه اقدامات تحریک ‌آمیز هستیم که می تواند به تشدید تنشها هم منجر شود. در حال حاضر نشان دادن مخالفتمان با اینگونه اقدامات تحریک آمیز تنها کاری است که می توانیم انجام دهیم.

گزارشها حاکی از آن است که وزارت امور خارجه چین هم آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرده و از همه طرفها درخواست کرده است برای کاهش تنش های ایجاد شده، در جستجوی راهی برای مذاکره باشند.

کره شمالی روز پنجشنبه یک موشک بالستیک آزمایش کرد. ارتش کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد که یک موشک از منطقه سونان در کره شمالی به سمت شرق این کشور شلیک شده است. آزمایش موشکی اخیر کره شمالی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد هم محکوم شده است.

در پی این آزمایش موشکی، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، اعلام کرد که هدف نهایی این کشور دستیابی به توازن قوای واقعی با آمریکاست تا دیگر کشورها جرئت نکنند حرفی از گزینه نظامی به میان بیاورند. کیم جونگ اون این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که دونالد ترامپ اطمینان حاصل کرد که گزینه های آمریکا علیه کره شمالی «مؤثر و کوبنده » است.

کره شمالی حدود دو هفته پیش نیز یک آزمایش هسته ای انجام داد. رسانه های کره شمالی اعلام کردند که این یک بمب هیدروژنی بود که قابلیت بارگذاری بر روی موشک های بالستیک را دارد.


انتهاه پیام/

محکومیت اظهارات خصمانه آمریکا علیه کره شمالی از سوی روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار