پیام رهبر به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید؛

موتور محرک پیشرفت هر کشوری از رهگذر دانشگاه‌ها می‌گذرد

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در هزاره سوم موتور محرک پیشرفت هر کشوری از رهگذر دانشگاه‌ها می‌گذرد، از تولیدات در حوزه فناوری، تکنولوژی و اقتصاد گرفته تا تولیدات فرهنگی و اجتماعی خاستگاه همگی آن‌ها مجامع علمی و دانشگاهی است.

موتور محرک پیشرفت هر کشوری از رهگذر دانشگاه ها می گذردبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه آغاز سال تحصیلی 97-96 با صدور پیامی، ابراز امیدواری کرد شروع دوباره سال تحصیلی جدید همراه با تحقق امیدها و آرزوهای بزرگ برای جامعه علمی کشور به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

 متن پیام فرهاد رهبر به شرح زیر است:

بسمه تعالی

حضرت محمد (ص) : پرسش نیمی از دانش است.

آغاز سال تحصیلی جدید را به همه استادان گرانقدر و متعهد، دانشجویان عزیز و کارکنان محترم خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریک و تهنیت می گویم.

تلاقی بهار علم و دانش با هفته دفاع مقدس، بوی ماه مهر را با حماسه و جهاد عجین کرده و این طلیعه گرانقدر نشان از شکوه و بالندگی ایران اسلامی دارد؛ بی شک دانش و معرفت راستین روشنگر چراغ عزت و افتخار این کشور و تداوم بخش آرمان های شهیدان و غیورمردان این سرزمین است.

در هزاره سوم موتور محرک پیشرفت هر کشوری از رهگذر دانشگاه ها و مجامع علمی آن می گذرد، از تولیدات در حوزه فناوری، تکنولوژی و اقتصاد گرفته تا تولیدات فرهنگی و اجتماعی خاستگاه همگی آنها مجامع علمی و دانشگاهی است.

دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از سه دهه فعالیت علمی، نقش مهمی در ارتقای علمی کشور داشته و هم اکنون با تدوین برنامه ریزی جامع تر، آینده نگری و نیازسنجی دقیق تر برای سربلندی و رفع معضلات کشور با تکیه بر استعداد های استادان و دانشجویان عزمی محکم تر از همیشه دارد.

پرواضح است که دانشگاهیان باید مرزهای جهانی دانش را طی کنند و الگویی روشن از فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی را به نمایش بگذارند و رونق حکمت و فلسفه اسلامی را در سایه کرسی های آزاد اندیشی و به دور از سیاست زدگی طنین انداز کنند.

از اعضای این خانواده بزرگ به ویژه استادان، پژوهشگران، محققان و دانشجویان گرانقدر می خواهم که با جرأت علمی متکی بر پژوهش و عزم راسخ جهت توسعه علمی و کارآمد کشور، تولیدات دانش بنیان و رفع مطالبات جامعه در حوزه های مختلف مبادرت ورزند.

امیدوارم در سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" محور فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی بیش از پیش در راستای تحقق این امر معطوف گردد، به طوری که برنامه ریزی و هدف گذاری منتهی به اثربخشی هرچه بیشتر گردد و شروع دوباره سال تحصیلی همراه با تحقق امیدها و آرزوهای بزرگ برای جامعه علمی کشور علی الخصوص دانشگاه آزاد اسلامی و نویدبخش رسیدن به قله های رفیع علم و دانش در عرصه های ملی و بین المللی باشد.

فرهاد رهبر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

انتهای پیام/

پیام رئیس دانشگاه آزاد به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار