بیانیه نخستین نشست علمی گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌ آزاد اسلامی سراسر کشور

استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست علمی گروه‌های معارف اسلامی بیانیه ای صادر کردند.

بیانیه نخستین نشست علمی گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌ آزاد اسلامی سراسر کشور بدین شرح استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بیانیه‌ پایانی نخستین نشست علمی گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور  به شرح زیر است:

با استعانت از خداوند متعال و با درود بی‌کران به نبی‌مکرم اسلام و خاندان پاک ایشان و روح پرفتوح رهبر کبیر انقلاب اسلامی و شهیدان انقلابی نخستین نشست علمی گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه آزاد سراسر کشور به همت  معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و با همکاری معاونت آموزشی، پژوهشی و استادان معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار گردید و در روز پنجشنبه‌ 23/06/96 در حالی fi کار خود پایان داد که اعضای حاضر در این نشست بر موارد زیر تاکید کردند:

 1_ شرکت‌کنندگان در این نشست در عمل جدی به امور دینی و فرهنگی دانشگاه با محوریت آموزه‌های قرآن و عترت (ع) و تأسی به اندیشه‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و رهنمود‌های مقام معظم رهبری تاکید دارند.

2_ حاضران در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره یار دیرین امام و رهبری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیئت موسس و امنای دانشگاه که با همت خویش دانشگاه آزاد اسلامی را به بالندگی رساند مراتب قدردانی خود را از رهبر فرزانه انقلاب جهت انتصاب شایسته دانشمند فرهیخته جناب آقای دکتر علی‌اکبر ولایتی به عنوان رئیس هیئت موسس و امنای دانشگاه اعلام می‌دارند و برای پیشبرد اهداف دانشگاه از هر گونه همکاری با ایشان و رئیس محترم دانشگاه جناب آقای دکتر فرهاد رهبر فروگذار نخواهند کرد.

3_ اعضای هیئت علمی گروه معارف در این نشست با تاکید بر انجام فعالیت‌های مشترک گروه‌های معارف اسلامی و معاونت دانشجویی  و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، تعمیق اندیشه‌های دینی در دانشگاه را ضرورتی مهم تلقی  و نقش استادان را به عنوان اثرگذارترین رکن دانشگاه بر اندیشه دانشجویان مهم قلم‌داد می‌کنند.

4_ استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه در گروه معارف در این جلسه با تاکید بر برنامه‌ریزی و حمایت از برگزار کرسی‌های  آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی تلاش می کنند تا کلاس‌های درس به ویژه درس معارف اسلامی به یکی از مناسب‌ترین محمل‌ها برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در امر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی بدل شود و بر توسعه و رونق بیش از پیش آن همت خواهند گماشت.

 اهداف دیگر این بنانیه به صورت ذیل است:

5_ شرکت‌کنندگان در این نشست مهمترین دغدغه خود را دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت‌‌های مهم امروز دانشگاه می‌دانند و ضمن تلاش برای ارائه دروس معارف با زبان روز و متناسب با قشر دانشجو که مورد تاکید معظم‌ له بوده است تمامی مساعی خویش را در احیا و توسعه تفکر دینی در دانشگاه و همچنین وحدت حوزه و دانشگاه، تقویت ایمان و عمل، ساختن شخصیت دینی و معنوی دانشجویان و نیروهای انسانی متخصص و پایبند به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار خواهند گرفت.

6_ برنامه‌ریزی، مشارکت و مشاوره به دانشجویان در ارتقای برنامه‌های فرهنگی چون تشکل‌های دانشجویی، نشریات دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و مذهبی، هیئت‌های مذهبی و غیره در دستور کار شرکت‌کنندگان در این نشست قرار خواهند گرفت.

7_ توسعه پژوهش‌های فرهنگی و دینی در جهت ارتقای فعالیت‌های شوراهای فرهنگی دانشگاه‌ها و دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و انجام فعالیت‌های معطوف به هدف مورد تاکید شرکت‌کنندگان در این نشست علمی است.

8_ تشکیل و راه‌اندازی کمیته معارف در استان‌ها به منظور برنامه‌ریزی فرهنگی، آ‌موزشی و پژوهشی مورد تاکید است.

9_ بر ضرورت بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آموزش و ابزارهای کمک آموزشی به عنوان مباحث تکمیلی دروس تاکید می‌گردد.

10_ برنامه‌ریزی و حمایت‌ از برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقای سطح فعالیت‌های استادان گروه معارف اسلامی مورد اهتمام اعضای این نشست است.

11_ اقتصاد مقاومتی به عنوان ضرورتی انکارناپذیر و تحقق آن نیازمند همدلی و همت تمامی نیروهای متخصص و دانشگاهی است. اعضای هیئت علمی دانشگاه تلاش خواهند کرد تا فرهنگ اقتصاد مقاومتی و راه‌های اقدام و عمل به آن بیش از پیش در میان خانواده‌ دانشگاه آزاد اسلامی گسترش یابد.

12_ تحقق دانشگاه اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری منوط به وجود ایمان، انگیزه، شور مقدس، رفتار اسلامی و علم ‌آموزی مؤمنانه در دانشگاه است، ایشان دانشگاه اسلامی را دانشگاهی می‌دانند که در آن علم یک ارزش حقیقی است از این رو استادان گروه معارف حاضر در این نشست علمی تلاش خواهند کرد تا مفهوم گسترده دانشگاه اسلامی مدنظر معظم‌ له را در میان دانشگاهیان اعم از دانشجویان و استادان بیش از پیش تعبیر کند.

13_ اساتید گروه معارف در  دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور جنایات وهابی ها، تکفیری ها و بوداییان میان‌مار را برگشت به اصل جاهلیت می دانند و جنایات آنان را دوری از فرامین الهی به ویژه اسلام ناب محمدی (ص) قلم‌داد می‌کنند و رضایت و سکوت مدعیان دینداری و حقوق بشر در جهان را ننگبار می‌دانند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار