تشخیص سرطان با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی

محققان موسسه پژوهشی و تحقیقاتی رویان با بهره مندی از هوش مصنوعی به تکنولوژی نگهداری از داده های پزشکی در زمینه سرطان دست یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، نیما حبیب زاده محقق بخش هوش مصنوعی موسسه رویان گفت : با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در پزشکی، تشخیص سرطان بدون حضور پاتولوژیست تا 99/88 صدم درصد ممکن شده است.


وی در ادامه افزود: این تکنولوژی با همکاری رویان ایران و یکی از دانشگاه های نیویورک بدست آمده که نتایج آن هفته گذشته اعلام شده است.


حبیب زاده گفت: نمونه اول این تکنولوژی برای تشخیص سرطان های برست، لانگ، لنفوسیت و لینفوما تایید شده است و به زودی تحقیقات درباره دیتاهای پزشکی انواع هشت گانه سرطان سینه آغاز می شود.


عضو بنیاد ملی نخبگان ایران همچنین از دستیابی محققان پژوهشگاه رویان به تکنولوژی"متن کاوی"خبر داد و گفت: این تکنولوژی به محققان پزشکی این امکان را می دهد که محتوای صدها مقاله پزشکی را به صورت خلاصه شده در یک صفحه داشته باشند و زمان تحقیق را مدیریت کنند.


وی در ادامه تاکید کرد: این تکنولوژی نیز با استفاده از دیتاهای هوش مصنوعی بدست آمده است.


نیما حبیب زاده دارنده مدرک دکترای علوم کامپیوتر از دانشگاه کنکوردیای کانادا، عضو بنیاد ملی نخبگان و محقق بخش هوش مصنوعی موسسه پژوهشی تحقیقاتی رویان است.


انتهای پیام / ه


دستاوردهای هوش مصنوعی در تشخیص سرطان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.