وزیر کشور؛

دشمن روی اقتصاد ما زوم کرده است

وزیر کشور گفت: رهبری با شناختی که از مشکلات دارند برای ما تعیین جهت می‌کنند و چندین سال است که روی اقتصاد تاکید دارند و اقتصاد مقاومتی بخشی از حوزه توسعه‌ای است که باید روی این موضوع متمرکز شویم چرا که دشمن روی این موضوع زوم کرده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مراسم تودیع و معارفه استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در این چهار سال همراهی و همکاری خوبی در استان شما جاری بود که مردم با لطف خود بستری ایجاد کردند که استان در راه توسعه پیشرفت‌های خوبی داشت.

وزیر کشور از همدلی و همراهی نمایندگان به عنوان یکی از ظرفیت‌ها یاد کرد و گفت: خدمت به مردم در نظام الهی که در رأس آن ولی‌فقیه قرار دارد و نتیجه خون شهداست و مدیون رشادت‌ها و گذشت‌های مردمی است که مبتنی بر اعتقادات دینی این نظام را پشتیبانی کردند.

وی افزود: اول از همه باید شاکر باشیم که شکر را همواره باید به عمل آورد و بالاتر از نعمت آزادی و حریت و امنیت نعمت شکر است که باید در درونمان جاری باشد.

این مسؤول شکر در عمل را خدمت به مردم دانست و گفت: توفیق بزرگی است که در این نظام به مردم خدمت کنیم و تقویت دین خدا را داشته باشیم چرا که دین برای شکوفایی استعددادهاست که از مزرعه دنیا توشه آخرت برچینند.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: مسوولان باید بدانند هر کاری می‌کنند در پیش مردم نیکی و در نزد خداوند این کارها باید ذخیره باشد که اگر این گونه شد در کار خود موفق بوده‌ایم چرا که همه باید در آخرت جواب بدهیم.

وزیر کشور در ادامه اظهارات خود با بیان این که هر وقت کاری می‌کنیم باید پاسخ کار خود را داشته باشیم اظهار کرد: از درون ما قیامت شروع می‌شود اگر در جان و دلمان راضی باشیم در قیامت هم راضی خواهیم بود.

وی با بیان این که احمدی از نیروهای نظام و انقلاب و زجر کشیده و از جنس مردم است و در مجلس نماینده بوده و کار اجرایی کرده است و استاندارهای لازم را ایشان در حد خوب دارد اما به معمای توفیق ایشان در عمل نیست و موقعی موفق می‌شود که به وی کمک کنیم.

رحمانی فضلی گفت: وقتی می‌گوییم نظام از اجزای مختلف تشکیل شده و هر کدام از این اجزا کار خود را انجام ندهد موفقیتی حاصل نخواهد شد و این همدلی باید متناسب با نیات ما باشد یعنی منافع مردم اولین نیت ما باشد.

وی با بیان اینکه باید مردم را قانع کنیم افزود: در اقناع‌سازی باید به مردم هم انگیزه هم بدهیم و مردم بدانند که این استان در حوزه مدیریتی و سایر حوزه‌ها وقتی موفق می‌شود که همه با هم اراده کار داشته باشند و همه سرمایه‌ها به کار گرفته شود.

وی گفت: استاندارها را بر مبنای اصولی انتخاب می‌کنیم و بعد از موضوعاتی مثل متدین بودن در حوزه عملکردی استاندار باید سیاست های دولت را قبول داشته باشد چون مردم به برنامه‌های دولت و رئیس جمهور رای دادند.

این مسؤول با بیان این که رئیس‌جمهور باید برنامه‌های خود را پیش ببرد افزود: بعد از رأی اعتماد و تنفیذ دیگر دولت مربوط به احزاب نیست بلکه دولت جمهوری اسلامی است و برای ۸۰ میلیون نفر کار می‌کند و استاندار باید برای همه مردم کار کند.

وی تصریح کرد: از احمدی استاندار جدید می‌خواهیم که برای همه کار کنند و همه را در چارچوب دولت موظف به خدمت هستیم و استاندار نیروی سیاسی ندارد و نقش پری دارد و باید شان خود را حفظ کند.

وی به معیار دوم اشاره کرد و گفت: بحث توسعه‌گرا بودن مهم است و باید بدانیم که در کشور مشکل امنیتی نداریم منتها اولویت اول ما بنا به خواست مردم امنیت نیست بلکه مشکل فعلی کشور توسعه و اقتصاد و تولید و سرمایه‌گذاری است.

رحمانی گفت: رهبری با شناختی که از مشکلات دارند برای ما تعیین جهت می‌کنند و چندین سال است که روی اقتصاد تاکید دارند و اقتصاد مقاومتی بخشی از حوزه توسعه‌ای است که باید روی این موضوع متمرکز شویم چرا که دشمن روی این موضوع زوم کرده است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: باید مشکل این پاشنه آشیل را حل کنیم و لذا استانداران باید اولویت خود را در استان‌ها روی همین موضوع قرار دهند که اقتصاد مقاومتی هم اولویت‌هایی دارد و رئیس‌جمهور هم به جد پیگیر این موضوع است.

وی به کاهش و افزایش برخی از آمارها در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت استانداران باید قدرت هماهنگی داشته باشند و با گروه‌های سیاسی و قومی ارتباط برقرار کرده بین آن‌ها هماهنگی کند و برای این کار ویژگی‌هایی لازم است.

وی تواضع را یکی از موضوعات مهم دانست و گفت: استاندار باید صبر و تحمل داشته باشد و بعضی چیزها را از این گوش بگیرد و از آن گوش خارج کند و نباید وارد نزاع شود و بعضی چیزها را نباید ببیند.

وزیر کشور گذشت و بزرگواری و صبر را از ویژگی‌های استاندار دانست و با انتقام‌جویی و کینه‌ورزی نمی‌توان استانداری کرد و چه قدر خوب است آن‌هایی که دردها را به نیت خداوند در سینه ذخیره می‌کنند.

وی به موضوع تعامل و برخورد فعال و استفاده از همه ظرفیت‌ها اشاره کرد و گفت: وضعیت مالی کشور با کاهش نفت و بزرگ بودن دستگاه‌ها نمی‌توان با رشد ۸ درصدی بودجه به مقاصد خود برسیم لذا باید در استان‌ها جذب سرمایه شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: استاندار با سرمایه‌گذاران باید جلسه بگذارد و خارجی‌ها را دعوت کرده و با نهادها دستگاه‌ها و سازمان‌های سرمایه‌گذار ارتباط داشته باشند.

وی گفت: استاندار باید با تشکل‌های مردمی ارتباط برقرار کرده و با بسیج مسوولیت بسپارد تا در زمینه مبارزه با حاشیه‌نشینی و سایر آسیب‌ها ایفای نقش کنند و با روحانیت و هنرمندان تعامل سازنده داشته باشد.

وزیر کشور تصریح کرد: در همه جا انتخابات‌ها خوب بود و نیاز به مشارکت متشکل مردم در حوزه‌های مختلف داریم و در حوزه سیاسی باید نشاط و مشارکت سیاسی را داشته باشیم و استاندار باید قدرت تعامل با همه جریانات سیاسی را داشته باشد و من خودم چنین تعاملی دارم و دیدم که خانه احزاب مشکلش بعد از چند سال حل شد.

وی گفت: احزاب ما به بلوغ خوبی رسیده‌اند و مردم به این بلوغ رسیده‌اند که کدام احزاب بهتر می‌توانند کار کنند.

رحمانی‌فضلی به داشتن تجربه اشاره کرد و گفت: اول انحراف و جهالت این است که خود را بی‌نیاز از دیگران بدانیم و خود را عالم مطلق بدانیم لذا باید از تجارب دانشگاهیان و بخش خوصوصی و سایرین استفاده کرد.

وی کادرسازی را برای استانداران مهم دانست و افزود: کادرسازی در حوزه‌های تخصصی زیادی داریم و استانداران در حوزه بانوان و جوانان باید بتوانند از آن ها استفاده کرده و همچنین ۵ سال سن مدیریت‌ها را پایین بیاوریم.

وزیر کشور با بیان این که از اول انقلاب در مسوولیت‌های حضور داشته‌ام خاطرنشان کرد: چه بهتر که فردی جوان‌تر می‌توانست این مسوولیت را به دوش بکشد اما رئیس‌جمهور به این نتیجه رسیدند که بنده خادم مردم در این مسوولیت باشم.

 

انتهای پیام/ش

سن مدیریت‌ها باید ۵ سال کاهش یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.