استاندار کرمان مطرح کرد؛

استان کرمان در تلاش برای دریافت اختیارات بانکی از کشور

استاندار کرمان گفت: با پیگیری استان کرمان در زمینه واگذاری اختیارات، تاکنون 85 مورد اختیارات وزرا به استان ها واگذار شده ، اما متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم اختیارات بانکی را از کشور بگیریم.

استان کرمان در تلاش برای دریافت اختیارات بانکی از کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  علیرضا رزم‌حسینی گفت: انتظار داریم نه تنها بانک توسعه صادرات که ارتباط مستقیمی با صادرکنندگان دارد بلکه سایر بانک ها نیز سقف اعتبارات استانی خود را برای اعطای تسهیلات افزایش دهند

وی افزود: بورس کالا باید مبنای فعالیت ها برای صادرات کالا قرار گیرد که در این زمینه بورس پسته در استان راه‌اندازی شده و پیگیر راه‌اندازی بورس خرما نیز هستیم.

استاندار کرمان افزود: از آثار مهم برجام گشایش  ال سی در 158 بانک اروپایی است که صادرکنندگان مشکلات چندانی برای انتقال پول خود ندارند.

رزم حسینی، همچنین به تحول جدی در گمرک ایران طی دولت یازدهم اشاره کرد وگفت: با تحقق این مهم، کمترین چالش‌ های صادراتی را داریم و دموکراسی اداری و احتمال رانت و فساد حذف شده است.

وی افزود: بیش از 45 میلیون تن کالا در استان تولید می‌شود که 30 میلیون تن از طریق خطوط ریلی و مابقی آن از طریق شبکه حمل و نقل جاده‌‌ای جا به ‌جا می ‌شود.

استاندار کرمان گفت: دانش صادراتی در زمینه محصول، بسته‌بندی، بازاریابی، دسترسی به بازار هدف و قیمت تمام‌ شده در استان چندان وجود ندارد که باید مورد بررسی قرار گیرد. رزم ‌حسینی با تاکید بر اینکه باید نظام مختار اقتصادی در کشور ایجاد کرد، تصریح کرد: باید نظام تمرکز گرایی را شکست.

در شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی مسائل و مشکلات صادرکنندگان در بخش های مختلف از جمله حوزه بانک، حمل و نقل، گمرک، موازی کاری ها و تکرار نمونه برداری از محموله های صادراتی، عدم پرداخت به موقع جوایز صادراتی، عدم توان مالی شرکت های صادراتی استان  به بحث وبررسی گذاشته شد.

انتهای پیام/ح

انتقاد استاندار کرمان از عملکرد سیستم بانکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار