فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان؛

برگزاری 52 برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در خوزستان

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان از برگزاری 52 برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان به برگزاری 52 برنامه در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: در سال جاری نیز برنامه های ویژه هفته دفاع مقدس مانند سال گذشته برگزار شده و تنها تفاوت آن نسبت به سال گذشته این است که امسال سپاه میزبان هفته دفاع مقدس و رژه 31 شهریور است.

وی رژه 31 شهریور، دیدار با خانواده شهدا، برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدا، رزمایش نمایشی در سوسنگرد از مهم ترین برنامه ها در هفته دفاع مقدس است.

سردار شاهوارپور اذعان کرد: در این هفته نیروهای مسلح برنامه های مختلفی را در دستور کار دارند که مهم ترین آن ها رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور ماه در اهواز و برخی از شهرستان ها است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان اظهار داشت: هفته دفاع مقدس از روز جمعه 31 شهریور ماه آغاز شده و هر روز آن نیز با عنوان خاصی نامگذاری شده است.

وی گفت: روز شنبه با عنوان علم و فناوری جوانان و سربازان، روز یکشنبه ولایتمداری، همبستگی ملی و دفاع همه جانبه، روز دوشنبه اقتصاد مقاومتی، خودباوری، پشتیبانی مردمی و اصناف، روز سه شنبه بصیرت افزایی، بیداری اسلامی و استکبار ستیزی، روز چهارشنبه رزمندگان، پیشکسوتان و زنان اسطوره های صبر و مقاومت، روز پنجشنبه شهیدان، جانبازان، ایثارگران و آزادگان و روز جمعه با عنوان فرماندهان، سردمداران و حماسه آفرینان نامگذاری شده است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) افزود: تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده شهدا، نکوداشت فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر به ویژه جانبازان این عرصه، دیدار با علما، غبارروبی از قبور شهدا و همچنین حمایت قانونی آمران به معروف و نهی از منکر نیز از دیگر برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر در استان است.

سردار حسن شاهوارپور تصریح کرد: همچنین دیدار با خانواده شهدا، برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدا، رزمایش نمایشی در سوسنگرد، اعزام به اردوهای جهادی، تجلیل از سربازان و خانواده آن ها، دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه، دیدار و سرکشی از جانبازان، سخنرانی فرماندهان در نماز جمعه و برگزاری مسابقات ورزشی از برنامه های مهم هفته دفاع مقدس در خوزستان است.

وی همچنین به برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر همزمان با هفته دفاع مقدس در استان اشاره کرد و اذعان داشت: حضور سازمان یافته گروه طلایه داران و یاوران در نماز جمعه، سخنرانی دبیران ستاد در سراسر استان در محل های نماز جمعه، اختصاص بخشی از خطبه های نماز جمعه به امر به معروف و نهی از منکر، حضور طلایه داران در رژه نیروهای مسلح، نواختن زنگ امر به معروف و نهی از منکر، برپایی کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها، برپایی همایش های مختلف با موضوع حجاب و عفاف، تحکیم خانواده و برگزاری همایش بزرگ اتحادیه ها و اصناف با موضوع اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و بزرگداشت شهدای اصناف از برنامه های این هفته به شمار می رود.

سردار شاهوارپور همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت باغ موزه دفاع مقدس استان اظهار کرد: باغ موزه دفاع مقدس نیز در حال حاضر مراحل پایانی طراحی را سپری کرده و پس از آن وارد فاز اجرایی می شود و در صورت تحقق وعده ها در خصوص تامین اعتبار تا پایان سال جاری روند اجرایی آن آغاز می شود.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان امنیت را اولویت کار سپاه استان برشمرد و گفت: اولویت اول کمک های سپاه در استان تامین امنیت است چرا که بیش از 500 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق داریم که در حال حاضر در بخش هایی ناامن است و به همین جهت تلاش های ما در سال های اخیر بیشتر در حوزه تامین امنیت بوده است.

وی در ادامه به آغاز جنگ تحمیلی و رشادت های رزمندگان ایران در دفاع از میهن اسلامی اشاره کرد و افزود: در سال 1359 که مردم کشور خود را برای شروعی تازه و فعالیت های تحصیلی و اجتماعی آماده می کردند رژیم بعثی عراق با حمایت کشورهای استعمارگر وارد مرزهای ایران شده و حملات خود را آغاز کرد.

سردار شاهوارپور گفت: رژیم بعثی در همان ابتدای جنگ بمباران خود را از تاسیسات و مراکز حساس کشور بخصوص در خوزستان آغاز کرد و 31 شهریور ماه یگان های زمینی این دشمن اشغالگر وارد مرزهای کشور شدند.

وی بیان کرد: ایران اسلامی نیز به عنوان کشوری که مورد تهاجم دشمن قرار گرفته است به همت بسیج مردمی و نیروهای مسلح کار سازماندهی و حفاظت از مرزهای کشور را در دستور کار قرار داد.

سردار حسن شاهوارپور تصریح کرد: در آن دوران جوامع بین الملل هیچگونه حمایتی از کشور ما نکرده و تمام تمرکز خود را بر روی حمایت از رژیم بعث گذاشتند.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام باوجود تمام سختی ها و حداقل امکانات موفق شدند که ظرف مدت شش ماه دشمن را متوقف کرده و اقدامات لازم را در جهت ازاد سازی مناطق اشغالی آغاز کنند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: یکی از بزرگترین و مهمترین عملیات های ما عملیات ثامن الائمه و شکست حصر ابادان بود که به همت رزندگان غیور این میهن اسلامی رقم خورد.

وی یادآور شد: نسل جوان ما باید امروزه با این فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر از همیشه آشنا شده و برخورد با دشمن و بیگانه ستیزی نیز در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/گ

تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در خوزستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.