شناسایی و پلمب۶۰ مرکز عرضه قلیان در مشهد

از ابتدای امسال تا کنون دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به شناسایی و پلمب ۶۰ مرکز مخفی و غیر مجاز عرضه قلیان در این شهر شده ست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی اصغر حسنی مدیر بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به قانون منع استفاده از دخانيات در اماكن عمومي، طرح برخورد با عرضه قليان و كافه هاي غيرمجاز از دو سال گذشته در مناطق زیر پوشش دانشگاه آغاز شده است.

وی افزود: این طرح در ابتدا در مناطق تفريحي و گردشگري طرقبه و شانديز با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه، دادستاني و نيروي انتظامي انجام گرفت كه نتايج مطلوبي نيز در برداشت و پس از تجربه موفقیت آمیز طرح در این شهرستان، طرح برخورد با عرضه قليان و كافه هاي غيرمجاز در مشهد به مرحله اجرا در آمد.

مدیر بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شش ماه ابتدايي امسال واحدهاي صنفي عرضه قليان به طور كامل جمع آوري شد و هر آنچه كه باقي مانده، منازلي است كه به صورت غيرمجاز تغيير كاربري يافته و فعاليت مي كنند.

وی در خصوص این منازل غیر مجاز افزود: معاونت بهداشت دانشگاه با همكاري پليس امنيت به این موضوع ورود كرده به طوریکه هم اكنون حدود ۴۰۰ مورد بازديد از كافه هاي مخفي غيرمجاز از ابتداي سال انجام شده كه حدود ۶۰ باب منزل تعطيل، تخليه و پلمب شده است و واحدهايي كه به صورت اجاره اي واگذار شده اند، به صاحبانشان تحويل داده مي شود.

 مدیر بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشت گفت: اين طرح هم اكنون با همكاري پليس امنيت در حال اجرا بوده به طوریکه بازرسان بهداشت محیط با همرامی ماموران نیروی انتظامي ضمن گشت زني های روزانه طبق قوانین با متخلفین برخورد می کنند.

حسنی از شهروندان خواست چنانچه با مراکز غیر مجازی که در خصوص ارائه و عرضه قلیان فعالیت می کنند مواجه شدند موارد را از طريق شماره تماس هاي اداره اماكن و پليس امنيت و همچنين شماره تماس ۱۹۰ برای رسیدگی های لازم اطلاع دهند.

انتهای پیام// م.م

پلمب مراکز عرضه قلیان در مشهد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.